شهردار تهران خبر داد: تا پایان سال، کار ساخت روددره‌کن به‌عنوان مهم‌ترین تفرجگاه شهری به پایان می‌رسد.

قالیباف

به گزارش همشهری، محمد باقر قالیباف دیروز در منطقه 5 شهرداری تهران حاضر شد تا در مراسم افتتاح 700 پروژه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی این منطقه شرکت کند. وی با اعلام اینکه مردم کاملا از نزدیک در جریان اتفاقات و تغییرات رخ داده در منطقه 5 هستند، از مسئولان این منطقه خواست تا فهرست کامل 700پروژه مورد اشاره را در اختیار رسانه‌ها قراردهند تا به‌صورت مستند و نه تشریفاتی همه طرح‌هایی که در طول سال گذشته در منطقه 5 به بهره‌برداری رسیده برای خبرنگاران ملموس شود.

قالیباف با تاکید براینکه حل همه مشکلات شهروندان از توان، امکانات و اختیارات محدود شهرداری تهران خارج است، گفت: ‌امروز هر شهروندی باید در محله زندگی خود آثار خدمات‌رسانی شهرداری تهران را ببیند، اگر نه باید به مدیریت ما شک کرده از ما سؤال کند که چرا اقدامات رفاهی در منطقه محل زندگی او صورت نگرفته است.

قالیباف گرچه اولویت خدمات‌رسانی شهرداری تهران را معطوف به مناطق محروم و جنوبی شهر دانست اما تاکید کرد که این به معنی توقف عملیات عمرانی در سایر مناطق شهر نیست، بلکه سرعت خدمات رسانی در مناطق جنوبی از شتاب بیشتری برخوردار است تا عقب ماندگی‌های تاریخی مناطق محروم جبران شود و همه مناطق از روند توسعه و پیشرفت به‌صورت یکسان برخوردار شوند.
شهردار تهران که به مناسبت بهره‌برداری از صدها طرح عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه 5 حاضر شده بود، گفت: منطقه 5از جمله مناطقی است که بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت و در مجموع، نسبت به مناطق جنوبی شهر برخوردارتراست ولی با این همه، همه تلاش ما این است تا روند شتابان خدمات‌رسانی در این منطقه متوقف نشود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از کارگران و تمامی دست‌اندرکاران احداث پروژه تقاطع بزرگراه شهید ستاری و شهید آبشناسان به این فرموده پیامبر اسلام (ص) که من بوسه بر دست کارگران می‌زنم استناد کرد و اظهار داشت: این یک کار سیاسی، نان قرض دادن و تعارف کردن نیست بلکه یک باور اسلامی است.قالیباف تصریح کرد: ارزش کار و فعالیت کارگر با پول قابل سنجش نیست زیرا معیشت ابتدایی نگاه در قبال کار و فعالیت پیمانکاران و کارگران است.

ضرورت نظارت قوه قضاییه بر گودبرداری‌ها

شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 700 پروژه عمران شهری در منطقه 5 با حضور در جمع خبرنگاران در مورد ساختمان‌سازی‌ و گودبرداری‌های غیراصولی که اخیرا منجر به ریزش ساختمانی در بلوار فردوس شد، گفت: تا زمانی که روند نظارت بر ساخت و سازها که برعهده سازمان نظام مهندسی است، به همین شکل ادامه یابد، بازهم باید شاهد بروز چنین حوادث تلخی باشیم.

قالیباف گفت: من قبلا در جلسه شورای اسلامی شهر در این مورد صحبت کردم که بعضی از مهندسان نسبت به آن اعتراض داشتند اما من قصد جسارت به آنها را نداشته و ندارم و دست تمام مهندسان عزیز را می‌بوسم ولی تا زمانی که روند نظارت بر ساخت و سازها که از وظایف سازمان نظام مهندسی است به همین شکل باشد باز هم شاهد بروز حوادث تلخ خواهیم بود.

وی خواستار ورود قوه قضاییه به بحث گود‌برداری‌های غیراصولی شد و گفت:ما دو سه سال قبل شاهد حادثه‌ای بودیم که در آن 18‌نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند وباز هم امسال چنین حادثه‌ای براساس گودبرداری غیراصولی رخ داد.وی همچنین در مورد اسکان ساکنان ساختمان حادثه دیده تاکید کرد که اسکان این افراد وظیفه شهرداری نیست اما وظیفه اخلاقی خود دانستیم که نسبت به اسکان موقت آنها تا زمانی که بتوانند خسارت بگیرند و محلی برای اسکان خود پیدا کنند، اقدام کنیم.

شهردار تهران همچنین درباره اعتبارات مترو گفت: امیدواریم امسال سال گشایش کار مترو باشد و LC‌ و اعتبارات ارزی گشایش یابد تا بودجه ریالی و اعتبارات صندوق ذخیره ارزی برای مترو محقق شود.وی ادامه داد: در هر صورت ما به مردم قول می‌دهیم 15 کیلومتر مترو با 12 ایستگاه را به بهره‌برداری برسانیم و امسال همچنین 297 واگن جدید وارد خطوط مترو کنیم.

220میلیارد تومان هزینه700پروژه عمرانی

به گزارش همشهری، دیروز همچنین طلوعی شهردار منطقه 5 در مراسم بهره‌برداری از 700پروژه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و ترافیکی گفت: علاوه بر پروژه‌هایی که دیروز به بهره‌برداری رسید هر دو ماه یکبار شاهد بهره‌برداری از طرح‌های دیگری در منطقه خواهیم بود که تا شهریورماه تعداد آنها به بیش از 500 پروژه خواهد رسید.

بنابراین گزارش، یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که دیروز به بهره‌برداری رسید افتتاح فاز یک پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید آبشناسان و بزرگراه شهید ستاری بود که با احداث آن در واقع شبکه بزرگراهی شمال تهران تکمیل شد و چراغ قرمز 5 تقاطع اعم از شهید ستاری، شاهین، شهید مخبری و جنت آباد نیز حذف شدتا بزرگراه آبشناسان نقش بزرگراهی خود را به شکل واقعی به انجام برساند.

کد خبر 134975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز