گروه شهری: پیشرفت فیزیکی فاز اول بوستان ولایت از مرز 70درصد عبور کرد.

بوستان ولایت

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات فیزیکی فاز اول بوستان ولایت براساس زمان‌بندی در حال اجراست، گفت: هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی اقدامات در فاز اول بوستان ولایت از مرز 70درصد عبور کرده است.محمدهادی ایازی گفت: این مجموعه به‌طور کلی 300هکتار مساحت دارد که 220هکتار آن شامل مجموعه‌های مجتمع فرهنگی ورزشی منطقه‌ای، مجموعه شهربازی، شهر ورزش و مجموعه شهربانو به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مورد مجتمع فرهنگی ورزشی منطقه‌ای بوستان ولایت، عنوان کرد: این مجموعه در مقیاس منطقه‌ای ایجاد می‌شود که شامل سالن‌های ورزشی، زورخانه و سالن سینما بوده و مردم خانی‌آباد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. ایازی در مورد مجموعه شهربازی بوستان ولایت نیز با بیان اینکه شهربازی این بوستان قطعا یکی از شهربازی‌های بزرگ شهر تهران خواهد بود، گفت: این شهر بازی 4هزارمتر مربع فضای داخلی و 6هزار متر مربع فضای بیرونی دارد که به‌طور کل 10هزار متر مربع برای ساخت شهر بازی درنظر گرفته شده و هم‌اکنون اقدامات اجرایی برای 4هزار متر آن در حال انجام است.

وی افزود: هم‌اکنون نیز تجهیزات جدیدی برای شهربازی خریداری شده که در این مکان نصب خواهد شد. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در باره مجموعه شهر بانو که مجموعه‌ای ورزشی، فرهنگی و آموزشی برای بانوان است نیز گفت: این مجموعه به‌طور کلی 60 هزار متر مربع مساحت دارد که هم‌اکنون اقدامات اجرایی آن در 18 هزار متر در حال انجام است.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه مجموعه شهربانو شامل قسمت‌های فرهنگی، ورزشی و سبک زندگی است، افزود: بخش ورزشی آن شامل فوتبال، والیبال و شنا بوده و در بخش سبک زندگی مسائل مربوط به بانوان مانند نمایش لباس به انجام می‌رسد.

ایازی تاکید کرد: در مجموعه شهربانو تمامی اقدامات توسط بانوان به انجام می‌رسد و این مجموعه با دیوارهای بلند از سایر قسمت‌های بوستان جدا شده تا بانوان بتوانند به راحتی در این مکان به انجام فعالیت‌های ویژه خود بپردازند.وی در ادامه در مورد شهر ورزش که بهره‌برداری از بخش‌هایی از این مجموعه نیز در سوم خرداد به انجام می‌رسد، اظهار کرد: در شهر ورزش، پیست‌های متعددی برای ورزش‌های هوایی و همچنین موتورسواری ایجاد می‌شود که تاکنون برخی از این پیست‌ها در تهران ایجاد نشده بود و برای نخستین بار در بوستان ولایت احداث می‌شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه بیش از 3 هزار نفر در بوستان ولایت به فعالیت مشغول هستند تا فاز اول این بوستان تا سوم خرداد ماه به بهره‌برداری برسد، افزود: بوستان ولایت در آینده، نقشی تاثیر‌گذار در مورد اشتغال‌زایی در شهر تهران ایفا می‌کند.

نقش بوستان ولایت در تحقق عدالت و توسعه

از سوی دیگر عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ساخت بوستان ولایت در یکی از جنوبی‌ترین مناطق تهران، توسعه فضای سبز و جریان دادن عدالت در فضای شهر را از دستاوردهای مبارک این طرح دانست.محمدعلی پرتوی در مصاحبه با سما، ضمن قدردانی از خدمات شهرداری تهران در مناطق مختلف شهر تهران، تحقق عدالت شهری و توسعه فضای سبز را به‌عنوان مهم‌ترین دستاوردهای بوستان ولایت یادکرده و بر لزوم حمایت‌های بیشتر مجلس و دولت از برنامه‌های اینچنینی تاکید کرد.

وی حفظ محیط‌زیست و رفع آلودگی شهرهای کشور به‌ویژه در شهرهای بزرگ را توسعه فضای سبز دانست و گفت: با توجه به آلودگی هوای تهران و مشکلات ناشی از آن، توسعه فضای سبز، حفظ محیط‌زیست و دیگر اقدامات مرتبط با آن همچون توسعه حمل‌ونقل عمومی، از ابعاد مختلف بر بهبود کیفیت زندگی شهروندان تاثیر می‌گذارد و باید در این عرصه‌ها کارهای اساسی انجام گیرد. وی با بیان اینکه جریان دادن عدالت در همه نقاط شهر نیز از ثمرات مهم این طرح است، کاستن از فاصله بین نقاط محروم و برخوردار شهر را، آن هم در شرایطی که کار و توسعه در مناطق برخوردار هم با شتاب قابل‌قبولی ادامه دارد، بسیار امیدوار‌کننده دانست و بر ضرورت تداوم برنامه‌های جامع و در‌برگیرنده به‌عنوان دغدغه همه بخش‌های کشور، توسط دیگر نهادها تاکید کرد.

کد خبر 134432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز