چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه را که به پیشنهاد بریتانیا و متحدان اروپایی‌اش تهیه شده بود، وتو کردند.

un

 

این قطعنامه درخصوص رویداد‌های اخیر در سوریه و کشته‌شدن مخالفان بشار اسد توسط دولت این کشور بود.گفته‌می‌شود 3هزار نفر از ماه مارس،  وقتی معترضان طرفدار دموکراسی به خیابان‌ها آمدن،به بعد در سوریه کشته شده‌اند.

خانواده اسد 40 سال است که بر این کشور حکومت می‌کنند.

بنا به گزارش نشریه تلگراف،سفیر آمریکا در سازمان ملل، سوزان رایس، مسکو و پکن را به طرفداری از" رژیم اراذل و اوباش" به جای تظاهرکنندگان آرام متهم کرد . او علاوه بر اوباش نامیدن رژیم سوریه و اتهام طرفداری از آن، این دو کشور شرقی را به انتخاب" سرپا نگه داشتن دیکتاتورهای ناامید و بی‌رحم"  نیز متهم کرد.

سفیر چین در سازمان ملل، لی بائودانگ، گفت پکن با دخالت در"امور داخلی" سوریه مخالفت کرد.اسد مصرانه می‌گوید پروسه اصلاحات را به‌جریان انداخته اما اغلب شاهدان و تحلیلگران می‌گویند پیشرفتی در این زمینه به چشم نمی‌خورد.

در عین حال گروهی از فراریان از ارتش سوریه در یک فایل ویدیویی فراخوان عمومی داده‌اند تا رهبران جامعه بین‌الملل به معترضان سوری کمک کنند.کلنل ریاد الاسد، رهبر این گروه که خودشان را ارتش آزاد سوریه می‌نامند گفت:" این رژیم تا آخرین قطره خون می‌ماند".

 

کد خبر 147599
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز