چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

شورای امنیت سازمان ملل بعد از 2 روز نشست ویژه و ساعت‌ها مذاکره پشت درهای بسته به هیچ نتیجه‌ای در ارتباط با تحولات اخیر سوریه نرسید.

شورای امنیت

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های هند که کشورشان اکنون رئیس‌دوره‌ای شورای امنیت است گفته‌اند که 2 کشور با پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی علیه سوریه مخالفت کرده‌اند. نام این دو کشور اعلام نشده اما گفته‌ می‌شود که این دو کشور روسیه و چین هستند. روسیه پیش از نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت که بیش از 8 ساعت به طول انجامید، گفته‌بود قطعنامه علیه سوریه را وتو نخواهد کرد. با این حال نشست سه‌شنبه که دومین روز از نشست ویژه شورای امنیت درباره سوریه بود، بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید.

اعضای شورا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را بررسی می‌کردند که از سوی کشورهای اروپایی به شورا ارائه شده‌بود. نماینده روسیه در سازمان ملل دیروز به خبرنگاران گفت: تلاش می‌کنیم برای پایان دادن بحران در این کشور و بیرون کشیدن آن از آستانه جنگ داخلی هر کار که لازم باشد انجام دهیم. او گفت، مسکو اساسا با تصویب قطعنامه درباره سوریه مخالف نیست اما این قطعنامه نباید شامل تحریم‌ علیه سوریه باشد . هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه شب با فعالان مخالف دولت سوریه در واشنگتن دیدار کرد. این دیدار در محل وزارت خارجه آمریکا و پشت درهای بسته انجام شد. در بیانیه‌ای که بعد از این دیدار از دفتر کلینتون منتشر شد آمده‌است، در این دیدار وزیر خارجه اطمینان داده‌است که دولت آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه سوریه اعمال خواهد کرد.

کد خبر 142169
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز