یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: نشست مخالفان داخل سوریه شنبه‌شب با حضور 200 نفر از چهره‌های مخالف دولت در مزرعه‌ای در بیرون دمشق برگزار شد.

سوریه نشست

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروهی از مخالفان دولت سوریه در این نشست شرکت کردند که در سال‌های گذشته در زندان بوده‌اند و از مخالفان قدیمی دولت به حساب می‌آیند. یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست به خبرنگاران گفته‌است که این جلسه دیروز هم ادامه داشته و قرار است نتیجه آن به اطلاع رسانه‌ها برسد.

به گفته این منبع خبری نمایندگانی از احزاب کرد و گروه‌های معترض جدید و همچنین نمایندگانی از شورای هماهنگی مخالفان در این نشست شرکت کرده‌اند. شرکت‌کنندگان قصد دارند یک شورای اجرایی با حضور 60 عضو در این نشست تشکیل دهند. این اقدام مخالفان داخل سوریه درحالی صورت می‌گیرد که گروهی از مخالفان خارج‌نشین این کشور با حمایت و هدایت غرب و در ترکیه، با برگزاری نشست‌هایی شورای ملی با 140 عضو تشکیل داده‌اند. این شورا خود را مانند شورای انتقالی لیبی دانسته و اعلام کرده که طی 6 ماه آینده بشار اسد باید کناره‌گیری کند.

مخالفان داخل سوریه با وجود درگیری‌های شدید ماه‌های گذشته با نیروهای امنیتی، همواره بر عدم‌دخالت خارجی در امور سوریه تاکید کرده‌اند. تشکیل جلسه آنها در داخل سوریه هم تاکیدی دوباره برهمین موضوع است. شرکت‌کنندگان در نشست حومه دمشق به خبرنگاران گفته‌اند که نیروهای امنیتی آنها را زیرنظر داشتند اما هیچ کس دستگیر نشده‌است.

به عبارت دیگر این جلسه با اطلاع دولت برگزار شده‌‌است. دیروز همزمان با هفتمین ماه شروع ناآرامی‌ها در سوریه، سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها در این کشور آغاز شد و هزاران دانش‌آموز به مدرسه رفتند. روز شنبه سفیر سوریه در آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفت: اصلاحات در سوریه انجام شده‌است و حق تشکیل احزاب یکی از مهم‌ترین این اصلاحات است. این دیپلمات سوری گروه‌های افراط‌گرای اسلامی را به تلاش برای ایجاد ناآرامی در سوریه متهم کرد.

کد خبر 145969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز