شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات سوریه اعلام کردند، اعضای یک گروه ‌تبهکاری مسلح را که به دلیل انجام عملیات تروریستی در داخل این کشور دستگیر شده‌اند، به دریافت وجوه از عربستان سعودی اعتراف کرده‌اند.

سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، بر پایه اعترافات تروریست‌ها که از تلویزیون سوریه پخش شد، ریاض از فعالیت‌های شبه‎نظامی علیه دولت سوریه حمایت کرده و و به منظور ایجاد اغتشاش در این کشور، از گروه‌های مسلح حمایت مالی می‌کند.

همچنین به دنبال حمله نیروهای امنیتی سوریه به مواضع تروریست‌ها در روستای ابلین در منطقه جبل الزاویه در شمالی غربی سوریه، چندین تروریست کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

تعدادی از تروریست‌ها نیز در جریان این عملیات دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، در این عملیات که در جریان آن اسلحه، مهمات و یونیفور‌م‌های نظامی نیز ضبط شد، 6 تن از نیروهای امنیتی کشته و سه تن نیز زخمی شدند.

کشور سوریه از اواسط ماه مارس صحنه ناآرامی‌هایی بوده است که در جریان آن صدها نفر شامل نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.

با وجود اینکه مخالفان در سوریه، دولت این کشور را عامل درگیری‎ها عنوان می‌کنند، دولت سوریه افراد مجرم، خرابکاران و گروه‌های تروریستی مسلح را عامل خشونت‌ها در کشور می‌داند و تاکید دارد که ناآرامی‌ها در سوریه از خارج طراحی شده است.

کد خبر 145152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز