جمعه ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گزارش پرس تی‌وی، یکی از مقامات وزارت امور خارجه ایران تلاش‌های غرب برای کنار زدن سوریه از محور مقاومت علیه اسرائیل را بی‌اهمیت خوانده است.

سوریه

به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، حسین امیر عبداللهیان مدیر کل امور خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه ایران گفت: آمریکا و اسرائیل اگر به دنبال تغییر رژیم در دمشق نباشند، قصد دارند سوریه را از محور مقاومت جدا سازند.

وی با اشاره به لغو قانون حالت اضطراری در سوریه، معرفی تغییرات در روند انتخاباتی و قوانین رسانه‌ای و همچنین دیگر اصلاحات سیاسی را نمونه‌ای از اصلاحات واقعی از سوی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه خواند.

وی گفت، آگاهی مردم سوریه توطئه غرب برای ایجاد اختلاف میان شیعیان و سنی‌ها و همچنین القای این موضوع که بشار اسد نمی‌تواند اداره امور سوریه را در دست داشته باشد، خنثی کرده است.

سوریه از اواسط ماه مارس صحنه ناآرامی بوده است. گزارش‌ها حاکی از حملات سازمان یافته گروه‌های مسلح علیه نیروهای پلیس و گارد مرزی سوریه دارد.

صدها نفر از جمله شماری از نیروهای امنیتی در درگیری‌های اخیر سوریه کشته شده‌اند.

دولت سوریه قانون شکنان، خرابکاران و گروه‌های تروریستی مسلح را مسئول کشتار غیرنظامیان می‌داند و تاکید دارد که این ناآرامی‌ها از خارج از کشور هدایت می‌شوند.

تلویزیون دولتی سوریه همچنین گزارش و تصاویری از کشف مقادیری سلاح از تروریست‌ها و همچنین اعتراف عناصر تروریستی درباره چگونگی دست‌یابی به سلاح از منابع خارجی، پخش کرده است.

کد خبر 144558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز