دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۸
۰ نفر

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با تاکید بر رویکرد سیاسی برای حل بحران جاری در کشورش، درباره هرگونه اقدام خارجی یا نظامی علیه کشورش، هشدار داد.

به گزارش رویترز، بشار اسد یکشنبه شب در گفت‌وگو با تلویزیون رسمی سوریه با اشاره به اینکه پیامدهای اقدام علیه سوریه بسیار فراتر از آن است که برای غربی‌ها قابل تحمل باشد، تاکید کرد: دولتی که با رأی مردم بر سر کار آمده سقوط نمی‌کند. این امر هم به‌علت موقعیت ژئوپولیتیک سوریه و هم به‌علت توانایی‌های سوریه است. وی با تاکید بر ضرورت تفکیک قائل شدن میان جنگ روانی و حقایق، هرگونه روی آوری سوریه به رویکرد امنیتی برای حل بحران جاری را رد کرد و افزود: چیزی به نام راه حل امنیتی و یا گزینه امنیتی وجود ندارد بلکه تنها راه حل سیاسی مطرح است و حتی کشورهایی که با ارتش‌های خود وارد جنگ می‌شوند، برای تحقق هدفی سیاسی و نه نظامی وارد جنگ می‌شوند.

اسد با تاکید بر ادامه روند اصلاحات در کشور، افزود: در حال حاضر مشغول ایجاد یک نظام چند حزبی در سوریه هستیم و انتخابات عمومی در این کشور احتمالا تا ۶ ماه دیگر برگزار خواهد شد. رئیس‌جمهور سوریه با رد فراخوان‌های غربی و در صدر آنها آمریکا برای کناره‌گیری‌اش از قدرت، تاکید کرد این فراخوان‌ها هیچ ارزشی ندارد.

او گفت: من را مردم سوریه انتخاب کردند نه آمریکا.اسد درباره اتهامات وارده به سوریه درباره نقض حقوق بشر در تحولات جاری، با اشاره به اینکه، این شیوه بی‌پایه غربی‌ها برای تحقق اهداف شان است، افزود: کافی است عملکرد غربی‌ها را در عراق، افغانستان، لیبی و حمایت آنها از اسرائیل بررسی کنیم تا ببینیم چه کسی مسئول کشته‌شدن میلیون‌ها نفر است و چه کسی باید از قدرت کناره بگیرد. این درحالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز گذشته به‌منظور بررسی اوضاع جاری در سوریه در ژنو تشکیل جلسه داد.

این شورا با هدف تشکیل کمیته مستقلی برای اطلاع از اوضاع حقوق بشر در سوریه و بنا به درخواست شماری از کشورها از جمله برخی کشورهای عربی جلسه خود را برگزار کرد. از سوی دیگر، یک هیأت حقوق بشری وابسته به سازمان ملل به ریاست رشید خالیکوف مدیر دفتر هماهنگی امور بشری در سازمان‌های بین‌المللی روز شنبه وارد سوریه شد و قرار است تا 2 روز دیگر در سوریه حضور داشته باشد.

کد خبر 143792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز