سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی قطعنامه علیه سوریه، جنگ لفظی آمریکا علیه دولت بشار اسد شدت گرفته‌است.

سوریه

وزیر دفاع آمریکا که از  در خاورمیانه به سر می‌برد، در ارتباط با سوریه، براندازی نظام این کشور را امری حتمی دانست.
به گزارش شبکه خبری العالم، لئون پانتا پس از دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی در تل‌آویو به خبرنگاران گفت، سقوط نظام سوریه اکنون فقط مسئله زمان است. پانتا در پایان دیدار با ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو، اظهار داشت: واشنگتن پیش‌تر به دولت‌های غربی وعده داده و به‌صورت آشکار گفته است که بشار اسد باید کناره‌گیری کند.

پانتا که قبل از منصوب شدن به‌عنوان وزیر دفاع، مدیر سازمان جاسوسی آمریکا بود، متعهد شد که آمریکا به فشارها علیه نظام سوریه با همکاری دیگر کشورها ادامه می‌دهد. در همین حال دیروز چند سایت خبری عربی مانند النخیل عراق و المحیط به نقل از یک مقام بلندپایه عربی مدعی شدند که رئیس‌جمهوری سوریه تهدید کرده درصورت حمله به این کشور در عرض 6ساعت خاورمیانه به آتش کشیده خواهد شد.

این مقام مسئول بلندپایه عربی که نامی از وی برده نشده، تأکید کرده که بشار اسد در دیدار اخیر خود با احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که حدود 2ماه پیش به دمشق سفر کرده بود، این اظهارات را بیان کرده است.براساس این گزارش داوود اوغلو نتیجه گفت‌وگوهای ترکیه، عربستان و آمریکا را که در‌برگیرنده تهدید حمله نظامی به سوریه (مشابه آنچه در لیبی اتفاق افتاده بود) را به اسد ابلاغ کرده، اما رئیس‌جمهوری سوریه با خونسردی کامل از اوغلو پرسیده است: به‌نظر شما به‌عنوان یک دیپلمات، قدرت‌های بین‌المللی که به دشمنی با سوریه شناخته شده‌اند چرا تجربه لیبی را در سوریه تکرار نمی‌کنند؟

براساس این گزارش داوود اوغلو پاسخی به سؤال اسد نداده اما رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه گفته است قدرت‌های بزرگ به‌خوبی می‌دانند نخستین موشکی که به هر دلیل به دمشق اصابت کند تنها 6ساعت پس از سقوط این موشک خاورمیانه به آتش کشیده خواهد شد.در همین حال شورای امنیت سازمان ملل امروز درباره سوریه تشکیل جلسه می‌‌دهد.

کد خبر 147549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز