شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت بهداشت چین اعلام کرد دست کم 20 نفر به علت آنفلوآنزای خوکی در سال 2011 در این کشور فوت کرده‌اند، اما مقامات می‌گویند با وجود اینکه فصل آنفلوآنزا به اوج خود رسیده است،‌ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

flu

 به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت بهداشت چین روز جمعه 11 فوریه اعلام کرد این تلفات ناشی از ویروس H1N1 عامل آنفلوآنزای خوکی دست کم در 9 نقطه از میانه ماه ژانویه تا کنون رخ داده است.

خبرگزاری رسمی چین، شین‌هوا یک مرگ دیگر ناشی از آنفلوآنزای خوکی را در گواندونگ، ایالتی جنوبی این کشور را به نقل از مقامات محلی گزارش کرد، ولی مقامات وزارت بهداشت می‌گویند هنوز نمی‌توانند تایید که تعداد تلفات به 21 نفر رسیده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت آنفلوانزآی خوکی از هنگامی برای اولین بار در آوریل 2009 مکزیک و آمریکا بروز کرد،‌ عملا به همه دنیا گسترش پیدا کرد و باعث مرگ بیش از 18400 نفر است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت چین دست تا آوریل 2010 دست کم 800 نفر در این کشور بر اثر آنفلوآنزای خوکی درگذشته‌اند.

در ماه اوت سال گذشته، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد پایان همه‌گیری جهانی آنفلوآنزای خوکی را اعلام کرد اما هشدار داد که "شیوع‌های محلی بیماری به شدت‌های مختلف" احتمال دارد ادامه یابد.

اخیرا چندین کشور با رسیدن فصل آنفلوآنزا به اوجش، موارد مرگ ناشی از آنفلوآنزای H1N1 را گزارش کرده‌اند،‌اما نه در حدی که در ابتدای ظهور این بیماری رخ داد، که تا حدی ناشی از کارزارهای واکسیناسیون جمعی است.

کد خبر 128070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز