همشهری آنلاین: وزارت بهداشت اندونزی مرگ یک مرد 29 ساله را به علت آنفلوانزای پرندگان اعلام کرد و به این ترتیب تلفات این یماری در این کشور به 74 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سخنگوی وزارت بهداشت اندونزی شنبه 7 آوریل (18 فروردین) اعلام کرد این بیمار در تماس با شمار زیادی از مرغ‌های مرده بوده است."

اغلب موارد عفونت انسانی آنفلوآنزای پرندگان پس از تماس با پرندگان بیمار رخ داده است.
اما دانشمندان نگرانند که سویه ویروس مرگبار ‍H5N1 طوری جهش پیدا کند که به آسانی قابل انتقال میان انسان‌ها شود و باعث رخ‌دادن همه‌گیری جهانی بیماری شود.

این مرد 29 ساله نود و چهارمین نفری است که در اندونزی به آنفلوآنزای پرندگان مبتلا می شود. او رد شهر سولو در 500 کیلومتری پایتخت اندونزی، جاکارتا درگذشت.

دولت اندونزی امیدوار بود در سال 2007 بتواند مانع از بروز موارد جدید ابتلای انسانی این بیماری شود،اما در عوض مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در این کشور تقریبا 79 درصد افزایش پیدا کرده است.

در حالیکه تعداد قربانی‌های آنفلوآنزای پرندگان در اندونزی از تعداد موارد مرگ و میر ناشی از این در ویتنام که قبلا مقام اول زمینه را داشت، بیشتر شده است، بایو کریسنامورتی، مدیر کل "کمیته ملی کنترل آنفلوآنزای پرندگان و آمادگی برای همه‌گیری" گفت دولت به همراه سازمان‌های وابسته به سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی و سایر گروه‌ها در سراسر این کشور در حال فعالیت هستند تا مانع گسترش ویروس بیماری شوند.

کد خبر 19108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز