چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات محلی ترکیه می‌گویند یک هفته پس از تایید وجود ویروسH5N1 در جنوب‌شرق ترکیه، آنفلوانزای پرندگان یه سومین دهکده در این منطقه سرایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اردال اوزر رئیس اداره کشاورزی محلی سه‌شنبه 13 فوریه (25 بهمن) گفت پس از آنکه نتیجه آزمایش بر روی مرغ‌های مرده در روستای ازن‌تپه مثبت شد، معدوم‌کردن طیور در این منطقه آغاز شده است.

هنوز نوع سویه ویروسی که در این دهکده شیوع یافته، مشخص نشده است.حسن دمیر رئیس اداره بهداشت محلی نیز گفت وارسی‌های پزشکی از چهارشنبه آغاز خواهد شد.

روستای ازن‌تپه در 100 کیلومتری جنوب روستای بوگوزکوی –ن هم در ایالت کردنشین باتمان -قرار دارد که هفته گذشته وجود ویروس H5N1  در آن تایید شد.

وزیر کشارزی ترکیه دوشنبه این هفته اعلام کرده بود که آزمایش‌های مقدماتی وجود آنفلوآنزای پرندگان را در دهکده آک‌کایر در ایالت مجاور دیار بکر شناسایی کرده است.

بررسی‌های بیشتر در حال انجام بوده است تا سویه ویروس شیوع‌یافته در این دهکده  مشخص شود و  پنج دهکده مجاور در قرنطینه قرار داده شده‌اند.

تا به حال هفت نفر که همگی در بوگوزکوی سکونت داشتند، با شک ابتلا به بیماری به طور کوتاه‌مدت بستری شده‌اند، اما پس از منفی‌شدن آزمایش‌ها مرخص شدند.

کد خبر 15752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز