جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اندونزی مرگ یک نفر دیگر به علت آنفلوآنزای پرندگان را در این کشور تایید کرده است.

 به گزارش فرانس‌پرس وزیر بهداشت اندونزی خانم سیتی فضیله سوپاری اعلام کرد که چهل و هفتمین قربانی ناشی از ویروس H5 N1 عامل آنفلوآنزای پرندگان زنی از ایالت سولاوسی جنوبی است و افزود که پرندگان مرده به علت شیوع بیماری در همین منطقه یافت شده‌اند.

  بر اساس گزارش‌ها زن فوت شده دو ماه پیش به علت تب شدید به یک دکتر محلی مراجعه کرده بود و سپس گروهی از وزارت بهداشت برای گرفتن نمونه از او اعزام شده بودند.

 رانیزار  روزین از "مرکز ملی آنفلوآنزای پرندگان" در اندونزی می‌گوید که فاصله زمانی زیاد میان کشف بیمار و اعلام نتایج آزمایش‌ها به علت آن بوده است که نمونه‌ها به طور خاص با ظن  ابتلای او به آنفلوانزای مرغی گرفته نشده بود.

  اندونزی که چهارمین کشور پرجمعیت جهان است امسال با موارد متوالی شیوع آنفلوآنزای مرغی روبرو بوده است که تا به حال 61 نفر را در این کشور مبتلا کرده و 47 نفر از آنها را کشته است.


 حدود 30 میلیون خانواده در این کشور در حیاط پشتی خانه‌شان مرغ نگهداری می‌کنند و در بسیاری موارد علیرغم پرداخت غرامت بوسیله دولت از تحویل پرندگان بیمار خود برای معدوم کردن پرهیز می‌کنند. مقامات دولتی اندونزی هم می‌‌گویند در تامین اعتبار برای معدوم کردن پرندگان و پرداخت غرامت با مشکل روبرو هستند.

کد خبر 3700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز