همشهری آنلاین: تایلند با مثبت شدن نتیجه آزمایش آلودگی به ویروس H5N1 در یک بیمار فوت‌شده، شانزدهمین مرگ ناشی از آنفلوآنزای مرغی در این کشور را گزارش داد.

به گزارش فرانس‌پرس از بانکوک مدیر کل اداره کنترل بیماری‌ها ی وزارت بهداشت عمومی تایلند شنبه اعلام کرد که مرد 27 ساله‌ای که پنج‌شنبه در ایالت مرکزی" یوتای تانی" درگذشت به ویروس آنفلوآنزای مرغی مبتلا بوده است.

این دومین مرگ ناشی آنفلوآنزای مرغی در تایلند در سال جاری است.ماه گذشته نیز در این کشور  یک پسر 17 ساله پس از تماس با پرندگان بیمار به آنفلوانزای مرغی مبتلا شد و فوت کرد.
وزارت بهداشت تایلند گفت که کشاورز 27 ساله یک هفته پیش پس از آن که با دستان برهنه مرغی بیمار را حمل کرد به بیماری دچار شد.این مرد که در منطقه یوتای تانی در 220 کیلومتری شمال بانکوک زندگی می‌کرد.

نخست وزیر تایلند،تاکسین شیناوارتا،نیز در سخنرانی رادیویی هفتگی‌اش از مردم خواست که موارد مرگ و میر طیور را به مقامات اطلاع دهند.تایلند  یکی از کشورهایی بوده که از هنگام شیوع آنفلوآنزای مرغی در سال 2004 بیشترین خسارات و تلفات ازجمله 34 مورد ابتلای انسانی و 16 مورد مرگ ومیر – را متحمل شده است.

کد خبر 1829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز