یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی کشورها اقدامات خود را برای مقابله با آنفلوآنزای خوکی شدت بخشیدند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه 26 آوریل (6 اردیبهشت) موارد مشکوک به آنفلوآنزا در اروپا، خاورمیانه و آسیا تحت درمان قرار گرفتند.

 در مکزیک که تا به حال 1324 نفر به خاطر این بیماری تحت درمان قرار گرفته‌اند، و تعداد تلفات ناشی از آن به 81 نفر رسیده است، هزاران نفر ماسک‌های آبی‌رنگ به صورت زده‌اند تا از ابتلا به عفونت در امان بمانند.

کلیسای کاتولیک مکزیک نیز در اقدامی بسیار غیرمعمول در کشوری که 90 درصد جمعیت آن کاتولیک هستند، مراسم مذهبی روز یکشنبه را لغو کرد.

همچنین استادیوم‌های فوتبال، موزه‌ها و تئاتر تا اطلاع ثانوی تعطیل‌اند.

 روسیه در هراس از گسترش آنفلوآنزای خوکی واردات گوشت از مکزیک و چندین ایالت آمریکا و 9 کشور دیگر آمریکای لاتین را ممنوع اعلام کرد.

مقامات بهداشتی آسیا نیز با انتشار خبر شیوع احتمالی این بیماری به نیوزیلند در وضعیت هشدار قرار گرفتند.

یک شناساگر حرارتی برای شناسایی مسافران تبدار در فرودگاه اینچئون در کره جنوبی - رویتزز

 دولت‌های آسیایی که در سال‌های اخیر با همه‌گیری‌های بیماری سارس و آنفلوآنزای پرندگان روبه‌رو بوده‌اند، بازرسی‌ها را در فرودگاه شدت بخشیده‌اند و مردم را تشویق کرده‌اند تا در مورد علائم ابتلا به این ویروس مختلط جدید هشیار باشند.

وزیر بهداشت نیوزیلند، تونی رویال اعلام کرد 10 دانشجوی نیوزیلندی که اخیرا به مکزیک سفر کرده بودند، "احتمالا" به آنفلوآنزای خوکی دچار شده‌اند.

 در اولین مورد گزارش شده از خاورمیانه، یک مرد اسرائیلی 26 ساله که از مکزیک بازگشته بود،‌ در شهر نتانیا در بیمارستان بستری شده است.

در لندن، یک بیمارستان اعلام کرد آزمایش‌‌ها نشان داد که یک مهماندار خطوط هوایی بریتانیا که پس از پروازی از مکزیک دچار "علائم شبیه آنفلوآنزا" شده بود،‌ به ویروس جدید مبتلا نیست.

توماس آبراهام، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت:‌"نگران‌کننده‌ترین واقعیت این است که به نظر می‌رسد این ویروس از انسان به انسان منتقل می‌شود."

این خصوصیات، به همراه این واقعیت که بزرگسالان سالم جوان - و نه کودکان و سالمندان - در مکزیک قربانی این بیماری شده‌اند، این نگرانی را برانگیخته که بیماری حالت همه‌گیری یا حتی همه‌گیری جهانی (پاندمی) پیدا کند.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، خوک‌ها قبلا در دو همه‌گیری جهانی ویروس آنفلوآنزا در قرن گذشته دخیل بوده‌اند..

 اگر یک خوک به طور همزمان با ویروس آنفلوآنزای انسانی و ویروس آنفلوآنزای پرندگان آلوده شود، ممکن است به صورتی "ظرفی مخلوط‌کننده" عمل کند که در آن از اختلاط این دو ویروس، یک ویروس جدید با بیماری‌زایی بیشتر به وجود آید.

 در همین حال به گزارش آسوشیتدپرس مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کرده‌اند تا به حال 20 مورد آنفلوآنزای خوکی در پنج ایالت آمریکا گزارش شده، و آخرین موارد از ایالت‌های اوهایو و نیویورک بوده است.

موارد ابتلا به بیماری در آمریکا خفیف بوده است- و مقامات بهداشتی آمریکا هنوز نمی‌دانند چرا این گونه است.

همچنین به گزارش آسوشیتدپرس یکشنبه یکی از مقامات امور بهداشت عمومی ایالت نوا اسکاتیا کانادا اعلام کرد چهار مورد تایید شده ابتلا به انفلوانزای خوکی در این ایالت وجود دارد.

این مقام امور بهداشت عمومی گفت این چهار دانش اموز مدرسه ای در ایالت نوا اسکاتیا که بین 12 تا 18 سال سن دارند، در حال بهبود هستند. بنا بر اظهار این مقام کانادایی، این چهار دانش اموز مبتلا به نوع بسیار خفیف انفلوانزای خوکی شده اند.

کد خبر 79949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز