یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات مکزیک یکشنبه 26 آوریل (6 اردیبهشت) در میان هراس‌ها در مورد همه‌گیری ویروس جدید آنفلوآنزا که تصور می‌رود تا به حال 81 نفر را در این کشور کشته باشد، اقدامات احتیاطی جدیدی را به کار گرفته‌اند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه وزیر بهداشت مکزیک، حوزه آنخل کوردوا اعلام کرد که رقم احتمالی تلفات ناشی از گونه جدید ویروس آنفلوآنزای خوکی در این کشور به 81 نفر رسیده است، که شامل 20 مورد ثابت‌شده قبلی هم می‌شود.

 پیش از آن رئیس‌جمهور مکزیک، فیلیپه کالدرون فرمانی را صادر کرد که به دولت او اختیارات فوق‌العاده برای مقابله با شیوع این بیماری مرگبار را می‌دهد.

 مارگرت چان، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز شنبه گفت: "این ویروس بالقوه قابلیت همه‌گیری جهانی (پاندمی)‌ را دارد."

این آژانس وابسته به سازمان ملل که در ژنو مستقر است، بعد پس از اجلاس کمیته اضطراری‌اش، شیوع این گونه ویروسی جدید را "یک فوریت بهداشت عمومی با ابعاد بین‌المللی" خواند.

به گفته وزیر بهداشت مکزیک در 24 ساعت گذشته در این کشور 13 مورد جدید مشکوک مبتلا به آنفلوآنزای خوکی کشف شده و  تعداد کل افرادی که علائم آنفلوآنزا را نشان داده‌اند، به 1324 نفر رسیده است.

 دولت مکزیک اقدامات اضطراری که از روز جمعه 24 آوریل (4 اردیبهشت)‌ آغاز شده بود، شدت بخشیده است.

 مقامات صدها مراسم عمومی را لغو کرده‌اند و میلیون‌ها شاگرد در پایتخت مکزیک و اطراف آن از رفتن به مدرسه منع شده‌اند.

 روز یکشنبه ساکنان مکزیکو سیتی در حالیکه ماسک‌های جراحی به رایگان توزیع‌شده را به صورت زده بودند، در خیابان‌ها راه می‌رفتند.

 به غیر از پایتخت،‌ چهار مورد مرگ دیگر ناشی از آنفلوآنزای خوکی را در شمال غرب و جنوب مکزیک گزارش شده است.

کد خبر 79941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز