یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهار برابر کردن دوز معمول واکسن آنفلوآنزا نسبت به دوز معمول آن به حفاظت بهتر افراد سالمند کمک می‌کند

 و  راه حل بالقوه‌‌ای را برای مشکل ایمن کردن سالمندان نسبت به این بیماری به دست می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز  پژوهش‌های اخیر نشان داده است که واکسن استاندارد آنفلوآنزا، مرگ و میر ناشی از این بیماری را به خصوص در میان سالمندان کاهش نمی‌دهد.

اغلب 36000 نفری که هر سال در آمریکا به علت آنفلوآنزا می‌میرند، سالمند هستند.
 این وضعیت احتمالا به این خاطر است که دستگاه ایمنی در سالمندان به اندازه افراد جوانتر فعال نیست.

 دکتر آن فالسی از دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه روچستر و همکارانش در یک یررسی دوزهای بسیار بالاتر از حد معمول واکسن آنفلوآنزا را امتحان کردند تا ببینند آیا ممکن است به این طریق به سالمندان یاری رساند یا نه.

 آنها بر روی 3800 داوطلب 65 ساله و بالاتر دوزهای بالاتر از حد معمول واکسن آنفلوآنزا را امتحان کردند و دریافتند که بدن‌های آنها تا دو برابر بیشتر پادتن یا آنتی‌بادی - پروتئین‌های دستگاه ایمنی که به عوامل مهاجم مانند ویروس‌ها حمله می‌کنند - در مقایسه با افرادی که دوز معمول واکسن را دریافت می‌کنند، تولید می‌کند.

این پژوهشگران در اجلاس مشترک انجمن میکروب‌شناسی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کردند، این بیماران دچار بیماری‌های مزمن متفاوتی بودند و بسیاری از آنها در معرض خطر زیاد عوارض ناشی از آنفلوآنزا قرار داشتند، اما به نظر می‌رسید که این دوز بالای واکسن در همه آنها درست عمل می‌کند.

 فالسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "هدف این بررسی افزودن پاسخ ایمنی در سالمندان نسبت به ویروس آنفلوآنزا است، زیرا آنها یکی از جمعیت‌هایی هستند که در معرض بیشترین خطر بیمار ‌شدن وخیم یا مرگ ناشی از آنفلوآنزا هستند.

 واکسیناسیون سالانه آنفلوآنزا در آمریکا برای اغلب افراد از جمله افراد بالای 50 سالٰ افراد دچار بیماری‌های مزمنی مانند دیابت، کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود.

آنفلوآنزای فصلی هر سال در سطح جهان بین 250000 تا 500000 نفر را می‌کشد.

کد خبر 66731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز