همشهری آنلاین: فرمانده عملیات هوایی شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین گفت: برای نخستین بار در کشور و به منظور کاهش آلودگی هوای تهران پنج فروند هواپیما از نوع 'درومادر' برای آبپاشی فضای شهر تهران از قزوین عازم پایتخت شد.

هواپیما

خلبان 'محمد جمالیان' که فرماندهی این عملیات را به عهده دارد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات تنها برای ایجاد رطوبت فضای شهری اجرا می شود و برای این منظور هواپیماها با پرواز در سطح شهر در ارتفاع مناسب اقدام به پخش آب با فشار زیاد می کنند.

به گفته این مسوول اجرای عملیات هوایی به منظور ایجاد رطوبت فضای تهران از بعداظهر امروز /دوشنبه/ با پنج فروند آغاز و در روزهای آینده این میزان با 10 فروند هواپیمای این شرکت ادامه خواهد یافت.

جمالیان تاکید کرد: هواپیماهای 'درومادر' شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین تاکنون برای اطفای انواع حریق نیز در استان های مختلف کشور فعالیت داشته که تمام این عملیات با موفقیت همراه بوده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز دو فروند هواپیمای این شرکت به مدت یک هفته برای خاموش کردن آتش جنگل های گلستان عازم این استان شده است.

وی گفت: ایجاد رطوبت فضای شهری به منظور کاهش آلودگی هوا که برای نخستین بار اجرا می شود بدون شک تجربه تازه درعملیات های هوایی کشور نیز به حساب خواهد آمد.

 

کد خبر 122470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز