همشهری آنلاین: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی آلوده نیستند، گفت: بخاری و آب گرم کن‌های گازی عامل اصلی افزایش آلودگی هوا در کلان شهرها هستند.

محمد رویانیان در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که از بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی به عنوان متهم ردیف اول آلودگی هوای کلان شهرهای ایران نام برده می شود؛ آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: هم اکنون بنزین تولیدی در مجتمعهای پتروشیمی از درجه آرام سوزی (اکتان) نزدیک به 100 برخوردار است.

 رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه کیفیت بنزین تولید در واحدهای پتروشیمی از بنزین سوپر بالاتر است، تصریح کرد: هم اکنون بنزین معمولی تولید پالایشگاه‌های داخلی از عدد اکتان 87 برخوردار است.

 تکلیف جدید دولت به وزارت نفت؛ عدد اکتان بنزین را افزایش دهید

 این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه بنزین تولید پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی را نمی‌توان عامل اصلی افزایش آلودگی هوای کلان شهرها عنوان کرد، یادآور شد: اخیرا به وزارت نفت تکلیف شده است که عدد اکتان بنزین عرضه شده را افزایش دهد.

 وی همچنین با اشاره به کاهش متوسط مصرف بنزین در سالجاری، اظهارداشت: تاکنون بررسیهای کارشناسی شده‌ای برای ارزیابی بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی انجام شده است.

 رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور یکی از مهمترین دلایل افزایش آلودگی هوای تهران و سایر شهرها را افزایش مصرف گاز طبیعی به ویژه در بخاری و آب گرم کن‌های خانگی دانست و تاکید کرد: منشا اصلی این آلودگی‌ها منو اکسید کربن است که به دنبال احتراق ناقص سوخت در خودروها و بخشهای خانگی و تجاری به وجود می‌آید.

 تعطیلی جایگاه‌های غیرمجاز

 رویانیان همچنین از ابلاغ تعطیلی تمامی جایگاه‌های غیر مجاز CNG در سراسر استانهای کشور توسط معاون اول رئیس جمهور خبر داد و بیان کرد: به زودی تمامی جایگاه‌های غیر مجاز CNG در استانهای مختلف کشور تعطیل می‌شوند.

کد خبر 122569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز