همشهری آنلاین: رئیس اداره آموزش و پرورش شهر تهران با منع فعالیت‌های ورزشی در روزهای آلوده گفت اگر وضیعت هوا همین‌گونه بماند تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهیم کرد.

مدرسه ورزش

حسین بابوئی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آلودگی هوای تهران و تاثیر آن بر فعالیت ورزشی دانش آموزان در محیط مدرسه گفت: دستورات لازم از سوی استانداری تهران در خصوص آلودگی هوا و تعطیلی مدارس اتخاذ شده است که در صورت بیش از حد بودن غلظت آلاینده‌ها در تهران مدارس تعطیل می‌شود و آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این رابطه توصیه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را در دستور کار خود قرار داده است.

 وی از مدیران مدارس خواست تا در روزهایی که هوای تهران آلوده است از فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در مدارس خودداری کرده و این فعالیت‌ها را به سالن‌های ورزشی مدسه و یا نمازخانه‌ و محیط‌های سر پوشیده ببرند.

 بابوئی با بیان اینکه فعالیت دانش آموزان در محیط‌های باز در شرایط فعلی آلودگی هوا توصیه نمی‌شود افزود: سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با همکاری استانداری برای شرایط فعلی تدابیری اتخاذ کرده است و چنانچه این شرایط تداوم یابد قطعا برنامه‌های دیگری را پیش‌بینی خواهد کرد که ارائه فعالیت بدنی در داخل کلاس‌ها و نمازخانه مدارس از جمله این برنامه‌هاست.

 رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان به دانش آموزان توصیه کرد تا زمان برطرف شدن مشکل آلودگی هوای تهران در حیاط مدرسه فعالیت ورزشی نداشته باشند و پس از بازگشت به شرایط عادی برنامه ورزشی مدارس از سر گرفته شود.

کد خبر 122380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز