همشهری‌آنلاین: مدیرکل هواشناسی استان تهران با تاکید بر این که آب‌پاشی تهران بوسیله هواپیماهای آب‌پاش هیچ پایه علمی ندارد گفت:

سامانه‌ای در غرب و شمال غرب کشور مستقر شده است که از بعدازظهر چهارشنبه تهران را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و بدین ترتیب این سامانه ضعیف بر روی کاهش غلظت آلاینده‌های تهران تاثیر می‌گذارد و انتظار می‌رود تا روز جمعه آلودگی هوای پایتخت به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، مهندس جباری دقایقی با اشاره به نقشه‌های پیش‌بینی وضعیت هوای تهران گفت: بر این اساس از چهارشنبه بعدازظهر روند کاهش تدریجی آلاینده‌ها را خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که سامانه مذکور آنقدر قوی نیست که بتواند به سرعت آلودگی هوای تهران را کاهش دهد، افزود: فعالیت این سامانه در راستای قائم بوده و روند کاهش پتانسیل آلاینده‌ها را بتدریج انجام می‌دهد بدین ترتیب ظرف 3 روز آینده وضعیت آلاینده‌ها در تهران بهبود می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود که تا جمعه وضعیت آلودگی هوای تهران بهتر شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: بر این اساس در هفته آینده بارش باران در تهران پیش‌بینی می‌شود که بدین ترتیب مشکل جند ده روزه پایداری جوی و آلودگی هوا در تهران برطرف می‌شود.

وی در خصوص آب‌پاشی تهران از طریق هواپیماهای آب‌پاش گفت: این طرح به هیچ عنوان پایه علمی ندارد و سازمان هواشناسی این طرح را به هیچ وجه از نظر علمی تایید نمی‌کند چرا که تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: اجرای این طرح تنها موجب ترکیب آب با آلاینده‌های جوی و ریزش آن بر سطح زمین و آلودگی آب و خاک و بارش‌های اسیدی می‌شود.

وی گفت: در حالت عادی به دلیل این که پیش از بارش باران شاهد بروز باد و پراکندگی آلاینده‌ها هستیم و با توجه به حجم بالای آبی که در بارندگی‌ها حاصل می‌شود کمتر مشکلات زیست‌محیطی ایجاد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به این که موضوع آب‌پاشی با هواپیماهای آب‌پاش نیز روز دوشنبه در کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران مورد بحث قرار گرفت تاکید کرد: در همان جلسه هم تاکید کردیم که قرار است سامانه جوی جدیدی بر تهران حاکم شود لذا اگر شاهد کاهش روند آلاینده‌ها از روز چهارشنبه بودیم به حساب آب‌پاشی نگذارید!

کد خبر 122606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز