پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون استاندار تهران گفت: به علت بهبود وضع شاخص‌های آلایندههای هوای تهران در مقایسه با دیروز، ضرورتی به تشکیل جلسه کمیته مواقع اضطرار نیست.

محمدرضا محمودی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: بر اساس اطلاعات دستگاه های سنجش آلاینده‌های هوا ، میزان پی ام هوا دیروز 154 واحد بود که امروز با 15 درجه کاهش به 137 واحد رسیده است.

وی گفت: گرچه وضع هوای تهران هنوز هم در حد هشدار است اما با آغاز وزش باد در لایه‌های بالاتر به تدریج از میزان آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

محمودی با اشاره به به وجود آمدن حالت " مه دود " در هوای تهران افزود: به علت افزایش دما و تبخیر از یکسو و پایداری هوا و وجود آلایندهها از سوی دیگر ، مه و دود با یکدیگر آمیخته شده و کاهش آلاینده‌ها کمتر قابل مشاهده است.

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: مصوبات جلسه کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا به ویژه تعطیلی یک ساعت زودتر ادارات دولتی تا پایان این هفته بود و فعلا برای ادامه این تصمیمات در هفته آینده تصمیم گیری نشده است.

جانشین استاندار در کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران افزود: اگر شاخص‌های آلاینده هوای تهران دوباره افزایش یابد ، جلسه این کمیته برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

هوای شهر تهران از 29 روز قبل در وضع پایداری است‌.

کارشناسان سازمان هواشناسی پیش بینی کرده‌اند از اواسط هفته آینده با ورود سامانه های بارش زا به کشور ، هوای شهرهای صنعتی کشور پاک شود

کد خبر 122766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز