یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالی مدیر کل هواشناسی استان تهران از آغاز بارش باران دوشنبه در تهران خبر می‌دهد.

  مهندس جباری، مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد غلظت آلاینده‌ها از روز دوشنبه در تهران کاهش می‌یابد.

 وی با اشاره به وزش باد و بارش پراکنده باران از روز دوشنبه گفت: بر این اساس از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان الزاما بارش باران فردا را از نوع اسیدی دانست.

 مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش پراکنده باران در تهران پیش‌بینی شده است افزود: بر این اساس در ارتفاعات بارش برف نیز انتظار می‌رود.

 مدیرکل هواشناسی استان تهران تاکید کرد: از روز دوشنبه دمای هوا در تهران بین 4 تا 6 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

 وی با اشاره به وضعیت هوای تهران در روز دوشنبه به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز دوشنبه نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط بارش باران و وزش باد در ارتفاعات بارش برف خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک و 11 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد همچنین در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری گاهی با وزش باد بتدریج صاف پیش‌بینی شده که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک درجه زیر صفر و 8 درجه بالای صفر می‌رسد.

 از سازمان هواشناسی کشور نیز خبر می‌رسد که نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر استقرار سامانه بارشی در نیمه غربی کشور است که روز دوشنبه گستره بارش‌ها به برخی نقاط نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریایی خزر نیز می‌رسد.

 از بعد از ظهر روز دوشنبه ابتدا در شمال غرب و به تدریج تا اواخر وقت در کل نوار غربی از مقدار ابرها کاسته خواهد شد و دامنه فعالیت سامانه بارشی به سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق خواهد رسید و سامانه فوق اوایل وقت روز چهارشنبه از مرزهای شمال شرق خارج خواهد شد.

شایان ذکر است، کاهش قابل ملاحظه دما روز دوشنبه در نیمه غربی و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه شرقی محسوس بوده و بارش این سامانه در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف و در نواحی جنوبی با رعد و برق همراه خواهد بود.

 روز یکشنبه در سواحل دریای خزر وزش باد و افزایش دما ادامه داشته و از دوشنبه با شروع بارش در سواحل غربی کاهش دما آغاز و در روز سه‌شنبه کل سواحل جنوبی دریای خزر را دربر خواهد گرفت.

 به گزارش ایسنا، مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران نیز اعلام کرد : بر اساس اطلاعات رسیده تا ظهر یکشنبه از میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعات کاسته شده و به این ترتیب میانگین غلظت دو آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص هوای تهران در شرایط «هشدار» است.

کد خبر 123027
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز