گروه شهری: اگر 50 درصد مطالباتی که رئیس‌جمهور در سمت شهردار سابق از دولت هشتم داشت در حال حاضر محقق شود بسیاری از مشکلات توسعه مترو حل می‌شود و اگر ایشان نگاهی به نامه‌های گذشته در این زمینه بیندازد متوجه می‌شود که پیگیری‌ها در چه سطحی بوده است.

 سیدمحمدهادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران حوزه شهری با اعلام این موضوع و همچنین طرح سؤالاتی، از اختصاص نیافتن بودجه‌های مترو و حمل‌ونقل عمومی انتقاد کرد و گفت: اعتقاد داریم دولت در این زمینه می‌توانست نقش فعال‌تری ایفا کند. مجلس شورای اسلامی برای بودجه بلیت مترو در سال 89 مبلغ 60‌میلیارد تومان را مصوب کرد اما تا‌کنون یک ریال هم پرداخت نشده است.

450 میلیارد تومان هم بابت توسعه ناوگان ریلی اختصاص یافته بود اما چرا تاکنون تنها 150 میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده است؟ بودجه 2میلیاردی مجلس برای متروی تهران و کلانشهرها هم هنوز پرداخت نشده است درحالی‌که متروی تهران در سال 85 حدود 83 کیلومتر مسیر داشت و الان این مقدار به 125 کیلومتر افزایش پیدا کرده است که البته به‌دلیل کمبود امکانات از همین ظرفیت هم نمی‌توانیم به‌خوبی استفاده کنیم.

برگزاری همایش نظارت همگانی

در بخش دیگری از این نشست نیز سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری همایش نظارت همگانی در آذرماه امسال گفت: این همایش هفتم محرم، 22 آذرماه امسال در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و تا‌کنون 185 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که 80 اثر از این میان پذیرفته شده است.

سخنگوی شهرداری خاطرنشان ساخت: در این همایش 6‌کارگروه با عنوان ارزش‌های دینی و نظارت همگانی، نهادینه‌سازی‌ فرهنگ نظارت همگانی، جایگاه مدیریت در نظارت همگانی، زیرساخت‌های نظارت همگانی، تجارب و آموخته‌های نظارت همگانی و نظارت همگانی و محیط‌زیست برگزار خواهد شد. همچنین 7عنوان کتاب نیز در این زمینه رونمایی می‌شود. ایازی افزود: با توجه به تجربه 5 ساله مرکز نظارت همگانی شهرداری و ملاقات‌های مردم در روزهای دوشنبه با شهرداران مناطق، فرصتی ایجاد شده تا اصل 8 قانون اساسی که حق نظارت را برای مردم و دستگاه‌های عمومی قائل شده، نهادینه شود.

همچنین سخنگوی شهرداری تهران با ارائه برخی آمار تاکید کرد: میزان شکایات مردم از عملکرد شهرداری از نخستین سال راه‌اندازی سامانه 1888 در مقایسه با سال‌جاری، 14 درصد کاهش یافته است. تقدیر از عملکرد شهرداری نیز 9 درصد و ارائه پیشنهادها نیز 5 درصد افزایش یافته است.

کد خبر 122497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز