همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: تا سه ماه آینده 8 قطار به خطوط داخلی متروی تهران و 6 لکوموتیو و 30 واگن دو طبقه به متروی تهران - کرج - گلشهر افزوده می‌شود

جعفر ربیعی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: تا پایان سال 1390 آینده نیز 30 قطار دیگر به خطوط داخلی متروی تهران افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: در حال حاضر 78 قطار در خطوط درون شهری تهران و 14 قطار در خط تهران- کرج - گلشهر فعال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه متروی تهران به طول 120 کیلومتر با 70 ایستگاه به شهروندان خدمات رسانی می کند افزود: طبق برنامه تدوین شده هر ماه یک ایستگاه در خطوط متروی تهران به بهره برداری می رسد که براین اساس تا 3 ماه آینده ایستگاه های میدان آزادی در خط 4، تجریش در خط یک و یک ایستگاه دیگر در خط 3 به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: سال آینده نیز تعداد زیادی از ایستگاه های خط 4 و 3 متروی تهران به بهره برداری می رسد.

ربیعی به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها اشاره کرد و گفت: با اجرای این قانون حدود 30 درصد به مسافران مترو افزوده خواهد شد و تعداد مسافران مترو تا پایان امسال به 2 میلیون مسافر در روز افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با افزوده شدن قطارهای جدید و برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلی در رفت و آمد مردم با مترو ایجاد نخواهد شد.

ربیعی گفت: در سال 90 تعداد مسافران روزانه مترو از مرز 3 میلیون مسافر فراتر خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران افزود: تا پایان امسال هیچگونه افزایش قیمتی در بلیط متروی تهران صورت نخواهد گرفت و برای سال آینده نیز شورای شهر قیمت جدید را اعلام خواهد کرد.

 

کد خبر 123890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز