گروه شهری: پرداخت نشدن تسهیلات 2 میلیارد دلاری قطارهای شهری کشور از سوی دولت در آستانه اجرایی شدن قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و همچنین توسعه حمل‌ونقل عمومی موجب انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.

علی‌اکبر اولیا نماینده مردم یزد در مجلس، ‌اجرانکردن قانون تخصیص تسهیلات2 میلیاردی به قطارهای شهری کشور از سوی دولت را آغاز بی‌قانونی دانست و گفت: دولت با ‌اجرانکردن قانون مصوب مجلس از سویی سنگ بی‌قانونی را در کشور بنا نهاده و از طرفی ریسک بسیار خطرناکی در شرایط کنونی جامعه می‌کند.

وی در ادامه افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها فشار مضاعفی را بر حمل‌ونقل عمومی تحمیل خواهد کرد که باعث می‌شود همین ظرفیت کم مترو را هم فلج کند. همچنین مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و حذف یارانه سوخت بدون اینکه بودجه حمل‌ونقل عمومی به‌طور مناسب پرداخت شود، نگران‌کننده است،

گفت: این موضوع شوخی بردار نیست، چرا که نمی‌توان ابتدا قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را اجرا کرد و بعد که مردم به حمل‌ونقل عمومی هجوم آوردند و این سیستم به‌دلیل کمبود بودجه نتوانست پاسخگوی مردم باشد، بگوییم این ضعف مدیریت حمل‌ونقل است.

این در حالی است که رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز نگرانی از آغاز قانون هدفمندکردن یارانه‌ها بدون پرداخت بودجه حمل‌ونقل عمومی، خواستار پاسخگویی وزارت اقتصاد و همچنین نظارت سریع دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور شد.

محمد حسین مقیمی در این‌باره گفت: 7 ماه از سال گذشته و هنوز یارانه بلیت اتوبوس و مترو و برداشت 2میلیارد دلاری مترو از حساب ذخیره ارزی اجرایی نشده و همانطور که پیش از این هم گفتم دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور می‌بایست به این تخلفات در بخش اقتصادی رسیدگی کنند.

کد خبر 119106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز