گروه شهری: به‌دنبال اظهارات محمد رویانیان، رئیس ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت کشور، مبنی بر اینکه هر 10 روز یک قطار وارد خطوط مترو تهران می‌شود،

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران به همشهری گفت: ورود قطارهای جدید به مترو تهران بدون اختصاص اعتبارات دولتی ممکن نیست.جعفر ربیعی در این‌باره توضیح داد: براساس قراردادی که با شرکت واگن‌سازی تهران بسته شده، قرار بوده است در 6 ماهه اول سال هر ماه 2قطار و در 6 ماهه دوم سال هر ماه 3 قطار به مترو تهران تحویل داده شود. این درحالی است که به گفته ربیعی به‌دلیل مشکل کمبود اعتبار و تمدید نشدن اعتبارات اسنادی خرید تجهیزات قطارها در سیستم بانکی، در 7 ماهه اول سال در مجموع فقط 4قطار به مترو تهران تحویل داده شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران اضافه کرد: اگرچه طی روزهای گذشته با تلاش معاونت مالی و اداری شهرداری تهران، اعتبارات اسنادی برای خرید تجهیزات واگن‌ها گشایش یافته است اما پس از ورود این تجهیزات به گمرک، برای دریافت اجازه ترخیص باید پول آن به بانک عامل پرداخت شود.

همچنین پس از ترخیص از گمرک هم این تجهیزات برای ساخت قطار و واگن به شرکت واگن‌سازی تهران تحویل داده می‌شود و تکمیل و مونتاژ قطارها نیز نیازمند بودجه و اعتبارات است. بنابراین اگر چه با گشایش اعتبارات اسنادی توسط شهرداری تهران، امکان خرید تجهیزات ساخت قطار فراهم آمده است اما ساخت و ورود هر 10 روز یک قطار به خطوط مترو هنوز به اعتبارات دولتی فراوانی نیاز دارد و بدون آن ممکن نیست.

تقدیر از معاون مالی و اداری شهرداری به‌دلیل گشایش اعتبار مترو

از سوی دیگر، اقدام معاونت مالی و اداری شهر تهران، در تامین 600 میلیارد تومان تسهیلات جهت رفع مشکل خرید واگن و تأمین منابع مالی آن، از طریق گشایش یوزانس بانکی تقدیر رئیس و نایب‌رئیس شورای شهر تهران را برانگیخت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: جهت رفع مشکل مترو تهران و خرید واگن‌های مترو مشکلات بسیاری وجود دارد که یکی از آنها کمبود نقدینگی و وجود بدهی‌های سنگین مالی شرکت مترو تهران به بانک‌هاست.

چمران تصریح کرد: معاون مالی و اداری با پشتوانه و طلبی که شهرداری از مردم دارد، این وام را نزد بانک عامل تمدید کرده است.
همچنین حسن بیادی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از اجرایی شدن تسهیلات مالی معاونت مالی و اداری شهرداری تهران خبر داد و افزود: معاون مالی و اداری شهردار تهران با یک حرکت ارزنده و هماهنگی خوب بین رابط و بانک کارگزار و شرکت سازنده واگن‌ها توانست این واگن‌ها را با قیمت بسیار پایین تهیه کند.

وی ضمن تشکر از خدمات ارزنده دکتر پورزرندی که آسایش بیشتر را برای شهروندان تهرانی به ارمغان می‌آورد، تأکید کرد: تأمین منابع مالی جهت خرید واگن‌های مورد نیاز مترو، افزایش خدمات و رضایتمندی شهروندان را به‌دنبال خواهد داشت.
وی افزود: شهرداری با دولت در تعامل است و دولت نیز باید به شهرداری کمک کند و این امر، دلیل بی‌نیاز شدن مترو تهران از کمک‌های دولتی نیست.

ایمنی مترو منطبق بر استانداردهای جهانی است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: مترو تهران از نظر ایمنی و خدمات رفاهی در شرایط استاندارد قرار دارد و تمام ایستگاه‌ها تحت نظارت دقیق و همچنین تحت پوشش پلیس مترو هستند. ربیعی با بیان این مطلب اظهار کرد: همه اصول ایمن‌سازی‌ در مترو براساس استانداردهای جهانی صورت گرفته و شهروندان تهرانی می‌توانند به ایمنی در مترو اطمینان داشته باشند.

وی در ادامه افزود: تقریبا تمام ایستگاه‌های مترو به پله برقی مجهز هستند؛ به‌جز چند ایستگاه که از نظر فنی امکان نصب پله برقی در آنها وجود ندارد . وی تصریح کرد: همچنین تمام ایستگاه‌های شلوغ و پر تردد مترو به آسانسور مجهز هستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: تمام ایستگاه‌های مترو به دوربین‌های نظارتی مجهز شده‌اند که در طول روز فعال بوده و ترددها و وقایع را به‌صورت کامل ثبت و ضبط می‌کنند. ربیعی در مورد پلیس مترو نیز گفت: شبکه خطوط مترو به‌طور کامل تحت پوشش پلیس مترو قرار دارد و نیروهای پلیس مترو به‌طور مداوم در 25 ایستگاه اصلی مترو حضور دارند و درصورت بروز هرگونه مشکل در سایر ایستگاه‌ها نیز به‌سرعت وارد عمل می‌شوند.

کد خبر 118844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز