با افتتاح رسمی ایستگاه متروی محمد شهر در مسیر خط 5 متروی تهران در صبح 14 مهر ، تردد شهروندان ساکن در 4 شهرک حومه پایتخت به تهران و کرج آسان می‌شود.

ایستگاه متروی محمدشهر که در حد فاصل ایستگاه‌های ملارد و گلشهر قرار گرفته، علاوه بر قابلیت سرویس‌دهی به ساکنان شهرک‌های محمدشهر، ماهدشت، صفادشت و زیبادشت، امکان سرویس‌رسانی به روستاهای اطراف این شهرک‌ها را نیز فراهم می‌کند.

زیربنای ساختمان اصلی این ایستگاه که در جنوب آزادراه تهران - کرج و روبه‌روی پایانه اتوبوسرانی شهید کلانتری واقع شده است 5 هزار متر مربع در محوطه‌ای به وسعت 6 هکتار است؛ ضمن آنکه این ایستگاه دارای محوطه‌ای برای فعالیت اتوبوسرانی و تاکسیرانی بوده و مساحت پارکینگ خودروهای سواری آن به 15 هزار متر مربع می‌رسد. همزمان با افتتاح ایستگاه مذکور، 2پروژه نرم‌افزاری مترو شامل مرکز جدید تمام اتوماتیک کنترل و فرمان (CCT) در خط 5 مترو و مرکز فروش بلیت اتوماتیک (TVM) در ایستگاه صادقیه نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

همچنین دیروز خبر رسید تعداد مسافران متروی تهران با آغاز سال تحصیلی 15‌درصد افزایش یافته است؛ درحالی که هنوز در سال جدید، اعتبارات دولتی به مترو پرداخت نشده است.

کد خبر 117677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز