همشهری ‌آنلاین: شهردار تهران درباره پرداخت نشدن دو میلیارد دلار مصوبه مجلس که باید از سوی دولت به توسعه خطوط مترو کلانشهرها اختصاص یابد گفت:

 توقع این است هنگامی که قانونی تصویب می‌شود همه ما در هر جایگاهی که هستیم در برابر قانون تسلیم شویم.
به گزارش مهر، ‌دکتر محمد باقر قالیباف شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی احداث دریاچه مصنوعی پارک چیتگر با حضور در جمع خبرنگاران گفت : ‌به جرات می گویم تهران تنها شهری است که توانسته با حمایت نیروهای مسلح و فرماندهی کل قوا توافقاتی در خصوص تملک پادگانها و افزودن آنها به اراضی شهری انجام دهد.

 شهردار تهران افزود: ‌امروز پادگانی در شهر تهران نداریم که در مورد آن بین شهرداری و نیروهای مسلح توافقی صورت نگرفته باشد و ‌هم اکنون پادگانهای قلعه مرغی و جی که مورد نیاز شهر بوده تحویل گرفته شده است.

 وی افزود: کار بدون برنامه آغاز نمی کنیم، ‌پادگان قلعه مرغی نیز به طور کامل در اختیار ماست ‌اما زمانی کار آن را آغاز می کنیم که طراحی آن تمام شده باشد.

 قالیباف تصریح کرد: ‌پیش از این قول دادم که بعد از ماه مبارک رمضان کار احداث دریاچه پارک چیتگر، ‌تونل نیایش و پادگان قلعه مرغی را دنبال می کنیم که ‌امروز نیز کلنگ دریاچه پارک چیتگر به زمین زده شد .

 شهردار تهران در خصوص دو میلیاد دلار مصوبه مجلس که باید به توسعه خطوط مترو کلانشهرها اختصاص یابد، گفت : توقع این است هنگامی که قانونی تصویب می شود همه ما در هر جایگاهی که هستیم تسلیم قانون شویم .

 قالیباف افزود: ‌اگر قرار باشد قانونی وضع شود و بعد از آن بر عدم اجرا تفسیر شود ،‌اولین خسارت را کسانی می‌بینند که قانون شکنی کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه این موضوع پیش از آنکه برای شهرداری موضوعیت داشته باشد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حقوق شهروندی موضوعیت دارد‌ گفت: مجلس حتما پیگیری لازم را برای اجرای این قانون  می‌کند.

 قالیباف در مورد تامین اعتبار بودجه مورد نیاز برای احداث دریاچه پارک چیتگر با توجه به تحقق 68 درصدی درآمد نقدی شهرداری در شش ماه ابتدای امسال اظهار کرد: من مدیر شهر هستم و بر اساس برنامه‌های تعیین شده باید شهر را پیش ببرم و حتما درآمدهایمان محقق می‌شود.

 وی با اشاره به این که حدود 68 درصد درآمدهای نقدی محقق شده که تا پایان سال میزان آن افزایش خواهد یافت گفت: ‌در مورد درآمدهای غیرنقدی 135 تا 140 درصد رشد داشته‌ایم که بودجه مورد نیاز نیز از این محل تامین می‌شود، ‌بودجه لازم برای این پروژه نیز در ردیف اعتبارات سالجاری قرار دارد، ‌احداث این پرو‍ژه نیز فقط 60 تا 70 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت و 10 برابر آن هزینه تملک است که در سه سال گذشته مشغول آماده سازی مقدمات و رفع معارضان بودیم .

 شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی در خصوص تامین آب دریاچه پارک چیتگر و احتمال سیاسی شدن آن ندارید، گفت: ‌اجرای این پروژه به دلیل هماهنگی‌های لازم جهت میزان آب،‌انتقال آب و غیره زمان برد ‌اما تمامی این مراحل و بررسیهای فنی طی شده و از حدود شش کیلومتر کانال جهت انتقال آب نیز چهار کیلومتر آن در حال اجرایی شدن است، ‌هیچ مشکلی نیز در بحث فنی و حقوقی وجود نداشته توافقات لازم با وزارت نیرو انجام شده است.

 وی ادامه داد : پروژه دریاچه مصنوعی پارگ چیتگر ‌تفرجگاهی مناسب برای شهروندان است که طی 30 ماه احداث خواهد شد و آب مورد نیاز این دریاچه نیز از رودخانه کن تامین می‌شود.

کد خبر 116849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز