گروه شهری: مراسم تشییع و خاکسپاری 3 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس دیروز با حضور گسترده مردم، روحانیون، بسیجیان و خانواده معظم شهدا و در فضایی معنوی برگزار شد.

قالیباف

شهردار تهران در این مراسم گفت: در روز شهادت رئیس مذهب جعفری، توفیق یافتیم 3 شهید گمنام8 سال دفاع مقدس را که در حقیقت شاگردان راستین مکتب امام صادق (ع) هستند همراهی کرده و در بوستان نهج‌البلاغه به خاک بسپاریم.

دکتر محمد باقر قالیباف با بیان اینکه پدران و مادران شهدای گمنام همچنان چشم انتظار فرزندانشان هستند، افزود: ما امروز اینجا جمع شدیم که این شهدا در غربت به خاک سپرده نشوند و یاد و نام آنان را برای همیشه تاریخ زنده نگه داریم. وی با بیان اینکه این شهدا در مکتب امام صادق‌(ع) تربیت یافته‌اند و در انقلاب شکوهمند اسلامی به بالندگی رسیده‌اند، تصریح کرد: اینها موجب شد که در دوران دفاع مقدس شاهد رشادت، ایثار و فداکاری‌های این عزیزان باشیم.وی با اشاره به خاکسپاری شهدا در بوستان نهج البلاغه خاطرنشان کرد: توفیق بزرگی است که در این فضای پاک که به نام نهج البلاغه حضرت علی(ع) نامگذاری شده پیکر این سه شهید گمنام را به خاک می‌سپاریم.

شهردار تهران افزود: بوستان نهج البلاغه بوستانی برای اوقات فراغت و تفریح مردم تهران است که امروز و با خاکسپاری شهیدان، این بوستان به محلی برای یادآوری و زنده نگاه داشتن نام شهدا بدل می‌شود و امیدواریم جوانانمان هم با الگو‌برداری از شهدا یاد و خاطره آنان را گرامی بدارند.شهردار تهران گفت: روح این شهدا تفسیر بارانی است بر شوره زار غفلت ما، تا بتوانیم در صراط مستقیم قرار گیریم. 3 شهید گمنام 16، 17 و 21 ساله توسط شهردار تهران و پدران3 شهید دفاع مقدس به خاک سپرده شدند.

ملاقات رو در رو با مردم منطقه 2

همچنین پس از پایان مراسم خاکسپاری شهدای گمنام، شهردار تهران با جمعی از مردم منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، جمعی از مردم منطقه 2 تهران در حاشیه مراسم تشییع پیکر پاک 3شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس به طرح مسائل و مشکلات خود به‌صورت حضوری با شهردار تهران پرداختند که دکتر قالیباف نیز دستور بررسی و پیگیری موضوعات مطرح شده از سوی شهروندان را صادر کرد.

همچنین شهردار تهران، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری و شهردار منطقه 2 پس از برگزاری مراسم تشییع شهدا از فاز دوم ساخت بوستان نهج‌البلاغه بازدید کردند. شهردار تهران در این بازدید بر توجه به موضوعات فرهنگی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هم شأ‌ن با نام بوستان نهج البلاغه و مسجد امام‌علی (ع) تاکید کرد.

کد خبر 117559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز