همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه اتفاق عظیمی در تپه‌های عباس آباد در حال وقوع است، گفت: در سه سال آینده این تپه‌ها به بزرگترین مرکز فرهنگی جهان اسلام (57 کشور اسلامی) تبدیل خواهد شد.

قالیباف

به گزارش واحد مرکزی خبر، قالیباف در هشتمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه در مرکز همایش‌های برج میلاد افزود: در خصوص ترویج قرآن و معارف آن باید دقیق، پرشتاب و برنامه ریزی شده پیش برویم.

وی با بیان اینکه با شناختی که از آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دارم، مجلس نیز در این راه ما را کمک می‌کند، گفت: داشتن مکان قرآنی در جامعه را وظیفه شهرداری می‌دانیم.

قالیباف افزود: یکی از مراکز فرهنگی که قرار است در بیش از یک میلیون مترمربع بنای تپه های عباس آباد ساخته شود، مرکز علوم قرآنی با 70 هزار مترمربع وسعت و 60 هزار مترمربع بناست.

وی گفت: عملیات احداث مرکز علوم قرآنی در تپه های عباس آباد، عید فطر آغاز شد که با معماری زیبا و شکیل اسلامی در برنامه چهار ساله به اتمام می‌رسد.

شهردار تهران افزود: البته ساخت این مرکز عظیم نافی ساخت مکان‌های کوچک در محله ها با عنوان خانه های کوچک قرآنی نیست که این موضوع را نیز در دست پیگیری داریم.

قالیباف با بیان اینکه قرآن آیین نامه زندگی بشری است گفت: اگر همه حرکت‌های قرآنی، رویکرد تربیتی داشته باشد آنگاه زندگی، زیست مؤمنانه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به برکت مجاهدت‌های امام خمینی(ره) آن مرد الهی رخ داد که گامی جز برای خدا برنداشت.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز اگر چنین مجالی برای قرآن پژوهی هست به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های مخلصانه مقام معظم رهبری است گفت: ایشان همواره بر موضوع توجه به قرآن و از مهجوریت بیرون آوردن آن تاکید کرده اند و این برای ما مسئولان در هر جا که هستیم درس است.

وی مشی شهرداری را ترویج قرآن و معارف قرآنی دانست و افزود: شاید خیلیها در جاهای دیگر این کارهای خدماتی را بهتر از ما انجام دهند، اما غرض این است که در جامعه قرآنی، تربیت در سایه قرآن و عترت صورت گیرد.

قالیباف گفت: مهم ترین دغدغه شهرداری تهران این است که به روح، روان و جسم مردم توأمان توجه کند.

شهردار تهران افزود: سعی کرده ایم در این چند سال این باور را به وجود آوریم و به عرصه های تربیتی توجه کنیم؛ یعنی همان طور که باید پلشتی دغدغه مدیران شهری باشد، باید درباره هر گونه ناهنجاری در سطح شهر هم دغدغه داشته باشیم.

وی گفت: به تعبیر بزرگی از علمای جلیل القدر، ما در نظام اسلامی فقط مسئول نان و آب مردم نیستیم بلکه مسئول تربیت آنها هم هستیم.

شهردار تهران اقدامات شهرداری را برای جامعه قرآنی توفیقی خواند و افزود: باورهای قرآنی در بانوان کشور ما تاثیرگذارتر از مردان در موضوع تربیت است.

کد خبر 119372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز