شهردار تهران از تکمیل بزرگراه یادگار امام تا خیابان امام‌خمینی،‌ نصب روزشمار ساخت تونل صدر - نیایش، تکمیل خط 4 متروی تهران و بهره‌برداری از پل جوادیه در سال جاری خبر داد.

قالیباف

محمد باقر قالیباف  در مراسم بهره‌برداری از پل شهیدان در بزرگراه یادگار امام که مسیر شمال به جنوب این بزرگراه را به مسیر جنوب به شمال متصل می‌کند، با اعلام برنامه‌های عمرانی شهرداری تهران تا پایان سال جاری، نخستین پروژه‌ای که به بهره‌برداری می‌رسد را پل جوادیه اعلام کرد.

پس از آن و طی 2 هفته آینده روزشمار ساخت تونل صدر - نیایش نصب می‌شود. به‌گفته شهردار تهران، تکمیل بزرگراه یادگار امام تا خیابان امام خمینی تا پایان سال و تکمیل خط 4 مترو از دیگر برنامه‌های عمرانی شهر تهران است.البته خط 4 متروی تهران که امسال مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند، اردیبهشت سال آینده به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.

شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از پل شهیدان در بزرگراه یادگار امام، از تکمیل خط4 مترو تا اردیبهشت سال آینده خبر داد.
به گزارش همشهری، مسیر مورد اشاره محمدباقر قالیباف، نقش مؤثری در تسهیل رفت‌وآمد شهروندان ایفا خواهد کرد. وی در عین حال که تاکید کرد مشکلات را به مردم منتقل نکرده و از این بابت اسباب نگرانی مردم را فراهم نمی‌سازد تامین هزینه‌های سنگین خرید تجهیزات مترو را خارج از توان مدیریت شهری دانست و در این باره از لزوم کمک‌های جدی دولت سخن گفت.

قالیباف به مردم قول داد با وجود همه مشکلات و مشقات، سالانه 15کیلومتر به خطوط مترو اضافه خواهد کرد.این درحالی است که پیش از این سالانه تنها امکان ساخت حدود 2 کیلومتر مترو فراهم بود.شهردار تهران اظهار داشت: درست است که نمی‌توانیم ادعا کنیم قادر به پاسخگویی به همه نیازهای شهروندان هستیم اما هر شهروند منصفی تحرک و فعالیت شهرداری تهران را در بخش‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، عمرانی و ترافیکی تایید می‌کند.

شهردار تهران با اعلام اینکه هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های بزرگراه شهری پشت یک ملک موقوفه متوقف مانده است، اظهار داشت: رفع معارضان ملکی و تاسیساتی از بزرگ‌ترین مشکلات بر سر راه اجرای طرح‌ها‌ست؛ به‌طوری که هزینه رفع معارض خیلی از پروژه‌ها تا 15 برابر هزینه ساخت است.

این درحالی است که به گفته قالیباف مشکلات املاک معارض تنها تامین هزینه‌های آن نیست بلکه جلب رضایت مالکین هم خیلی مشکل است. با وجود مشکلاتی از این دست، شهردار تهران از تلاش بسیار برای رفع معارضان بر سر راه تکمیل بزرگراه یادگار امام تا پایان سال سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که ساخت این بزرگراه تا خیابان امام خمینی، امسال به پایان برسد.

قالیباف دیروز در بخش دیگری از اظهاراتش در مراسم افتتاح پل شهیدان واقع در بزرگراه یادگار امام، از ساکنین مجاور طرح‌های عمرانی شهرداری عذر خواهی کرد و گفت: اجرای هر پروژه عمرانی مزاحمت و سختی‌هایی برای ساکنان و کسبه آن محدوده دارد که تولید سرو صدا و اشکال در تردد از جمله این مزاحمت‌ها‌ست.

شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران از بهره‌برداری از پل جوادیه طی چند روز آینده خبر داد و گفت:‌ عملیات اجرایی احداث پل جوادیه به پایان رسیده و ما منتظر تکمیل فضای سبز و برخی از خرده کاری‌ها بودیم که خوشبختانه تمام شده و هم‌اکنون تا افتتاح این پل زمانی باقی نمانده است.

به گفته قالیباف، اعتبار خارجی و ال‌سی‌های تونل صدر - نیایش گشایش یافته است و تا قبل از بیستم آبان که اعتبارات آن توسط سرمایه‌گذار خارجی تامین شود، عملیات اجرایی تونل صدر نیایش رسما آغاز و روزشمار ساخت این تونل نصب خواهد شد.

شهردار تهران در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا با هدفمندکردن یارانه‌ها شاهد تغییر قیمت در نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی خواهیم بود یا خیر گفت: در حمل‌ونقل عمومی یعنی اتوبوسرانی و مترو امسال قطعا تغییری را در کرایه‌ها نخواهیم داشت اما در تاکسی تغییر نرخ کرایه‌ها بستگی به نرخ بنزین و سیاست‌های بعدی دولت دارد که اگر در این بخش نیز یارانه‌های مورد نیاز تامین و پرداخت شود این امکان هست که نرخ کرایه تاکسی‌ها تغییری نکند.

قالیباف همچنین در باره اطلاعیه سازمان میراث فرهنگی که بازار تهران را در خطر دانسته گفت: ‌آیین‌نامه‌های میراث فرهنگی کاملا در محدوده بازار اجرا می‌شود و نمی‌دانم چه اتفاقی باید در بازار بیفتد که نیفتاده است. وی ادامه داد: علاوه براین شورای اسلامی شهر تهران نیز در حال اندیشیدن تدابیر اساسی برای بازار تهران است.

ادامه بزرگراه یادگار امام به‌صورت دو طبقه

در مراسم روز گذشته افتتاح پل شهیدان در بزرگراه یادگار امام مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز طی سخنانی اظهار داشت: ادامه بزرگراه یادگار امام به‌صورت دو طبقه در دست اجراست که از طبقه منفی یک به‌عنوان تندرو استفاده شده و از طبقه همکف نیز دسترسی‌های محلی برای مردم فراهم می‌شود. معاون فنی و عمرانی از نقش تنظیم‌کنندگی پل شهیدان در ترافیک جنوب خیابان آزادی سخن گفت ؛ به‌ویژه برای کسانی که از شمال به جنوب و به سمت مرکز شهر و خیابان انقلاب در حرکتند بسیار ملموس است.

وی گفت: این پل برخوردار از طراحی زیبایی به شکل نعل اسبی است که در ساخت آن از بالاترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز استفاده شده است. حسینی با اعلام خوشحالی بابت جلب رضایت و انجام توافقات به میزان بیش از 90 درصد با مالکین املاک واقع بر سر راه ادامه بزرگراه یادگار امام گفت: تمام تلاش ما جلب رضایت مالکین بدون توسل به اعمال قانون بوده است که در این راه نیز زحمات زیادی کشیدیم و موفق به حل مشکل معارضان به میزان 90 درصد از خیابان هاشمی تا امام خمینی شدیم.

وی همچنین گفت: 2 پل کابلی دیگر تا 2 سال آینده به مجموعه بناهای عمرانی شهر تهران افزوده خواهد شد. به گفته حسینی، پل تقاطع بزرگراه شیخ‌فضل‌الله نوری با مجموعه یادمان سازه و برج میلاد، یکی از این پل‌های کابلی است که با احداث آن ورودی جدیدی برای مجموعه برج میلاد ایجاد خواهد شد. حسینی از پل ارتباط بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران - کرج به عنوان دیگر پل کابلی تهران در آینده نزدیک نام برد و گفت: این پل نیز به‌صورت قوسی است و عرشه آن توسط کابل به قوس متصل خواهد شد.

بهره‌برداری مرکز ورزشی و درمانی ویژه جانبازان تا دهه فجر

شهردار تهران دیروز پیش از حضور در مراسم افتتاح پل شهیدان به دیدار جمعی از جانبازان و ایثارگران رفت تا از نزدیک پای درد دل‌های آنها نشسته و به مسائل و مشکلاتشان بپردازد. دیدار قالیباف با جمعی از جانبازان و ایثارگران در سوله بحران منطقه 10 صورت گرفت.

در این مراسم شهردار تهران طی سخنانی اظهار داشت: قول می‌دهم تا زمانی که در شهرداری هستم حداقل هر سه ماه یکبار جلساتی را با شما جانبازان و ایثارگران داشته باشیم تا ضمن آگاهی از مشکلات و مسائل‌تان شما را در جریان اقدامات و کارهایی که صورت گرفته قرار دهیم.

وی در ادامه از ایجاد یک مرکز فیزیوتراپی، ورزشی، آب درمانی و... برای جانبازان و ایثارگران و خانواده شان خبر داد و گفت: مجموعه‌ای دوقلو ویژه جانبازان و ایثارگران در دست احداث است که امید است تا دهه فجر این مجموعه که در خیابان فداییان اسلام واقع شده به بهره‌برداری برسد و جانبازان و ایثارگران به راحتی از این مجموعه استفاده کنند.

کد خبر 119516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز