شهردار تهران در دیدار با مردم جنوب تهران که در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) در خیابان مولوی برگزار شد،

 

گفت: در دوره کاری ما همیشه تاکید بر این بوده که اولویت با جنوب شهر باشد. در جنوب شهر ما عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه‌های شهری داشتیم که باید به‌صورت زیرساختی حل و جبران می‌شد که در بخش‌هایی جبران شده است.

در این دیدار، شهردار تهران با اشاره به نقش و اهمیت مساجد و حسینیه‌ها در شهر، افزود: مساجد و حسینیه‌ها با فرهنگ عاشورایی و بر بستر سنت‌های الهی بنا شده‌اند و بدون شک باید امروز هم نگهدار این فرهنگ باشند. وی اظهار داشت: در ایام هفته دفاع مقدس از شهدایی یاد کردیم که هستی و جانشان را کف دستشان گرفتند و مهم‌ترین سرمایه زندگی‌شان را بدون هیچ منتی در راه خدا دادند، این موضوع، حادثه و توفیق بزرگی است.

وی با بیان اینکه قریب به اتفاق شهدای دفاع مقدس از نظر اقتصادی از خانواده‌های متوسط رو به پایین بوده و در محله‌های جنوب شهر زندگی می‌کردند، افزود: ویژگی دیگری که در قریببه اتفاق این شهدا وجود دارد این است که آنها بچه‌های مسجد و هیئت بودند و در چنین محیط‌هایی بزرگ شدند. من از این حرف می‌خواهم این نتیجه را بگیرم که الان وقتی دست بچه‌ها را می‌گیریم و به هیئت می‌بریم، باید بدانیم که شهدا هم در دوران کودکی با پدرانشان این راه را رفته‌اند.

شهردار تهران با تاکید براینکه فرهنگ دفاع مقدس همان فرهنگ عاشورایی است، اظهار داشت: امروز بدون شک مساجد و هیئت‌ها و حسینیه‌ها باید نگه‌دار این فرهنگ باشند. امروز باید به این مسئله توجه کنیم تا عزاداری‌هایمان هم مثل دوران دفاع مقدس باشد که هم احساسات داشت و هم شناخت و عقل و تدبیر.

قالیباف بیان داشت: روزی که در شهرداری مشغول به کار شدم روی کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تاکید کردم و در این باره به مردم تهران قول دادم؛ چرا که تهران دوقطبی شده و هرچه از گذشته به جلو آمدیم این فاصله نیز بیشتر شد، من نیز این قول را دادم که نگذارم این فاصله بیشتر شود.

قالیباف تأکید کرد: ما بچه‌های جنگ وقتی قولی می‌دهیم، صادقانه پای آن می‌ایستیم و اگر به هر دلیل عملی نشد از مردم عذرخواهی می‌کنیم و آنها نیز می‌بخشند مگر زمانی که احساس کنند می‌خواهیم سرشان کلاه بگذاریم. شهردار تهران ادامه داد: من امروز به جرات می‌گویم و با همه اعداد و ارقام و شرایطی که خودتان هم می‌بینید تاکید می‌کنم که در دوره ما هر اتفاقی در مجموعه افتاده، اولویت با جنوب شهر بوده است.

شهردار پایتخت به مجموعه قلعه‌مرغی و پل جوادیه اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه‌ای مثل قلعه‌مرغی که سرمایه بزرگی برای جنوب شهر است با پول امروز حدود 500میلیارد تومان- یعنی معادل نصف بودجه شهرداری در سال 84، که من وارد شهرداری شدم-کارهایش در حال انجام است و به مجموعه‌ای فرهنگی و تفریحی تبدیل می‌شود. همچنین در مورد پل جوادیه تصمیم گرفتیم پل جدید را نه‌تنها عریض و مقاوم بلکه زیبا و شاخص احداث کنیم که از نظر زیبایی در خاورمیانه نمونه است.

قالیباف به‌وجود بافت‌های فرسوده به‌ویژه در جنوب تهران نیز اشاره کرد و گفت: واحدهای فرسوده در بافت فرسوده برای نوسازی واحد خود نیازی به پرداخت هزینه پروانه ساخت و ساز به شهرداری ندارند و اگر در گذشته نیز تخلفی کرده باشند، بخشوده می‌شود و برای صدور پروانه 3، 4یا 5طبقه هم هزینه‌ای گرفته نمی‌شود.

قالیباف با بیان اینکه در کنار این کار، وظایفی نیز داریم که باید به انجام برسانیم، خاطرنشان ساخت: من به‌عنوان شهردار یکی از سیاست‌هایم این است که هر تصمیمی می‌گیرم بیشترین منفعت به بیشترین مردم برسد نه بیشترین منفعت به کمترین مردم. هر تصمیمی که بگیرم عده‌ای می‌رنجند ولی من وقتی عموم مردم را نگاه می‌کنم شرایط حاکی از رضایتمندی است.

راه‌اندازی خطوط بی‌آرتی در شهر که با مخالفت‌هایی روبه‌رو بود، به نفع بیشتر مردم است و به نفع کسانی است که باید پیش از این برای رفت‌وآمد از شمال به جنوب شهر نیمی از درآمد خود را برای کرایه تاکسی می‌دادند.

شهردار پایتخت به اعمال ممنوعیت تردد خودرو در خیابان 15 خرداد و محدوده بازار نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدای امر بسیاری از کسبه مخالف بودند اما اکنون که وضعیت عبور و مرور و تردد شهروندان در آنجا بهبود یافته، خیلی از کسبه خواستار اعمال این تغییرات در دیگر بخش‌ها نیز هستند لذا در آینده چهارراه مولوی را نیز خواهیم بست و قطار سبک شهری برای تردد شهروندان در این محدوده راه‌اندازی خواهیم کرد.

قالیباف با تاکید براینکه اینجا زمانی مرکز شهر بوده اما کنون متأسفانه به مکان تجمع معتادان و مکانی ناامن تبدیل شده است، گفت: باید اینجا را اصلاح کنیم و مطمئن باشید من محکم پای کار ایستاده‌ام و کوتاه هم نمی‌آیم، باید زندگی به اینجا برگردد، باید به سمتی برویم که این منطقه رونق بگیرد و من امیدوارم روند این کار شتاب بگیرد.

 

کد خبر 118367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز