گروه شهری: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه در بودجه سال 89 برای توسعه خطوط مترو تهران 445 میلیارد تومان بودجه عمرانی تعیین و مصوب شده است که مترو بتواند 1000 میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره ارزی برداشت کند، گفت:

از مجموع این اعتبارات، با وجود گذشت بیش از 8 ماه از سال تنها 160 میلیارد تومان دریافت کرده‌ایم که این رقم حدود 11 درصد از بودجه مصوب است.جعفر ربیعی با بیان این مطلب اظهار کرد: تحقق بخش بسیار کوچکی از اعتبارات مصوب مترو در بخش عمرانی نشان از آن دارد که با وجود مشکلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا و همچنین اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش تمایل شهروندان به حمل‌ونقل عمومی، گسترش مترو جدی گرفته نشده است.

وی افزود: همچنین امسال دولت باید 60‌میلیارد تومان یارانه بلیت به مترو پرداخت کند که به عبارتی می‌شود ماهانه 5 میلیارد تومان. اما دولت تاکنون تنها 1.5 میلیارد تومان از این اعتبارات مصوب را پرداخت کرده و شهرداری تهران برای اینکه مترو با مشکل مواجه نشود و خللی در خدمات‌رسانی به مردم ایجاد نشود، مجبور شده علاوه بر پرداخت سهم خود بخشی از سهم دولت را هم پرداخت کند.

تکذیب تحویل نگرفتن واگن‌های آماده از سوی شهرداری

وی همچنین در پاسخ به اظهارنظر رئیس ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت مبنی بر اینکه واگن‌های مترو آماده تحویل است و منتظریم شهردار تهران روبان را پاره کند و واگن‌ها را تحویل بگیرد، گفت: موضوع آماده بودن واگن‌های مترو و تحویل نگرفتن آنها از سوی شهرداری کاملا کذب است و شهردار تهران اصلا چنین اخلاق مدیریتی ندارد که سرویس‌دهی به مردم را معطل برگزاری مراسم افتتاحیه کند.

وی افزود: هم‌اکنون ایستگاه چهارراه ولیعصر و نبرد نیز به بهره‌برداری رسیده و مردم می‌توانند از این ایستگاه‌ها استفاده کنند درحالی‌که مراسم بهره‌برداری و افتتاح رسمی آن هنوز برگزار نشده است.

ربیعی در ادامه تاکید کرد: براساس قراردادی که با شرکت‌های واگن‌سازی‌ داریم در 4 ماه باقیمانده سال 8 قطار درون شهری، 14لکوموتیو و 33واگن دو طبقه برای خط5 باید وارد ناوگان شود اما تحقق این مهم مستلزم تامین اعتبارات در خریدهای ماهانه است؛ یعنی ما باید هم برای ورود واگن‌های جدید به بانک پول پرداخت کنیم و هم برای ترخیص واگن‌ها از گمرک و برای پرداخت دستمزد واگن‌سازی‌‌ها نیز نیاز به پول داریم.

کد خبر 122754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز