گروه شهری: 7 نماینده مجلس در تذکری کتبی به رئیس‌جمهور خواستار اجرای فوری قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل‌ونقل ریلی و عمومی شهرها جهت حل اصولی مشکل آلودگی هوای شهرها شدند.

متروی تهران

این تذکر کتبی در جلسه علنی دیروز، توسط امیدوار رضایی عضو هیات رئیسه مجلس قرائت شد که براساس آن قاضی‌پور نماینده ارومیه، لاهوتی نماینده لنگرود، قادری نماینده شیراز، فولادگر نماینده اصفهان، نادران نماینده تهران، کاتوزیان نماینده تهران و دهقان نماینده طرقبه و چناران از رئیس‌جمهوری اجرای فوری قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل‌ونقل ریلی و عمومی شهرها جهت حل اصولی مشکل آلودگی هوای شهرها و جلوگیری از ادامه تهدید سلامتی شهروندان به‌خصوص اطفال، سالخوردگان و بیماران قلبی و تنفسی را خواستار شدند.

پیش از این علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه گسترش مترو و حمل‌ونقل عمومی از راه‌های کاهش آلودگی هواست، به قانون 2 میلیارد دلاری مترو اشاره کرد که از چند سال پیش تصویب شده و تاکنون دولت آن را اجرایی نکرده است.

رئیس مجلس تاکید کرد که مجلس نظارت بر این موضوع را دنبال می‌کند. وی در عین حال این را هم یادآور شد که تاخیر مجلس برای نظارت در اجرای قانون مترو، به‌دلیل مشغله در بررسی برنامه پنجم بوده است.

کد خبر 123758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز