مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: برای رسیدن به وضع مطلوب در جابه جایی مسافر باید حداقل 30 قطار جدید در شش ماه آینده به شبکه ریلی تزریق شود.

مترو

به گزارش واحد مرکزی خبر، جعفر ربیعی با بیان اینکه از سه چهار ماه گذشته روند ورود قطارهای جدید به مترو آغاز شده است گفت: تاکنون 5 قطار درون شهری، 12 لکوموتیو و 16 واگن دو طبقه جدید وارد شبکه مترو شده است.

وی افزود: قرار است تا پایان سال هم 7 قطار درون شهری و 12 واگن دو طبقه جدید به شبکه ریلی بپیوندد.

ربیعی با اشاره به اینکه این میزان افزایش ظرفیت تا پایان سال پاسخگوی همه نیاز مترو نیست گفت: اگر روند ورود قطارهای جدید در سال 90 نیز ادامه یابد به تدریج می توان پاسخگوی تقاضای مترو بود.

وی افزود: هم اکنون ساعات اوج شلوغی در مترو دو برابر حد معمول است به این معنا که شلوغی غیر معمولی ایستگاه‌ها در صبح و بعدازظهر حداقل 3 ساعت است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: شهروندان در برخی ایستگاه‌ها هم اکنون در ساعات شلوغ 2 یا 3 قطار را از دست می‌دهند تا سوار قطار شوند.

وی همچنین فاصله زمانی حرکت قطارها در خطوط 1 ، 2 ، 4 و 5 را به ترتیب 5 ، 4 ، 9 و 10 دقیقه، یک قطار اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی شده است تا فاصله زمانی حرکت قطارها در خطوط درون شهری به 2 دقیقه و در مسیر تهران - کرج به 5 دقیقه کاهش یابد.

ربیعی افزود: همه تمهیدات لازم درخصوص تحقق این برنامه اندیشیده شده است اما با کمبود قطار مواجه هستیم که این موضوع ورود قطارهای جدید را الزام آور می‌کند.

کد خبر 126242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز