گروه شهری: آلودگی هوای تهران تبدیل به یکی از اصلی‌ترین معضلات شهروندان پایتخت‌نشین شده و مسئولان دولتی نیز راهکارهایی چون استفاده از هواپیماهای آبپاش بر فراز شهر تهران و نیز برخی اقدامات کاهنده آلودگی از جمله طراحی و ساخت دستگاه‌های تهویه هوا برای 100 نقطه تهران را در دستور کار سازمان محیط‌زیست تهران قرار داده‌اند.

این برنامه‌ها در حالی از سوی استاندار تهران اعلام شده است که براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، روز گذشته میزان غلظت آلاینده منواکسیدکربن، دی‌اکسید نیتروژن و ذرات معلق کمتر از 2.5  میکرون، در مقایسه با روز گذشته افزایش یافته است.

این در حالی است که وحید نوروزی، نماینده شهرداری تهران در کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با اشاره به مصوبات اخیر درخصوص کاهش آلودگی هوای پایتخت ضمن اعلام استقبال شهرداری تهران از هرگونه اقدام برای کاهش آلودگی هوا به ایسنا گفت: این سؤال مطرح است که چه میزان آب قرار است با چند ده هزار هواپیما در تهران 750‌کیلومتر مربعی پاشیده شود؟ نماینده شهرداری تهران در کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد اگر آقایان حرف‌های علمی و مستند به آمار و ارقام دقیق و تخصصی بزنند، پذیرش آن راحت‌تر باشد.

یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز با اشاره به مصوبات اعلامی برای کاهش آلودگی هوای تهران گفت: به‌نظر می‌رسد آقایان مقیاس خانه را با مقیاس اتمسفر اشتباه گرفته‌اند! وی با اشاره به اینکه در بحث هواشناسی نمی‌توان مقیاس اتمسفر را با مقیاس خانه مقایسه کرد، گفت: شاید بتوان در یک اتاق بسته هوا را از سمتی به سمت دیگر جابه‌جا کرد اما با توجه به اینکه اتمسفر باز است نمی‌شود فشار را در یک طرف خاص هدایت کرد و عملا توزیع فشار و سرعت اتفاق می‌افتد.

محمد هادی حیدرزاده، مشاور شهردار تهران و رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این باره گفت: اندازه‌گیری درخصوص جغرافیای تهران نشان می‌دهد که با چند فروند هواپیمای آبپاش نمی‌توان مشکل را حل کرد و اینگونه تصمیم‌گیری‌ها تنها ماهیت کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران را دچار اختلال می‌کند.

کد خبر 122495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز