همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از ادامه طرح زوج و فرد خودروها در تهران خبر داد و گفت: 275 هزار خودروی متخلف در این زمینه طی روزهای گذشته جریمه شده‌اند.

 به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی روز یکشنبه با اشاره به این که آلودگی هوای تهران موجب شد تا طرح سراسری زوج و فرد طی مصوبه دولت در شهر تهران اجرا شود افزود: پلیس در بیش از 500 نقطه ثابت مستقر شده و نسبت به تردد خودروهای در طرح زوج و فرد اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

 وی با اشاره به این که طرح سراسری زوج و فرد و طرح ترافیک از ساعت 6:30 تا 19 ادامه دارد و از همکاری شهروندان در اجرای این طرح تشکر می‌کنیم، افزود: طرح زوج و فرد در سطح شهر تهران دومین هفته خود را می‌گذارد و آثار مناسبی را در بحث کاهش ترافیک و آلودگی هوا برجای گذاشته است.

 رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر این که ترافیک تهران راه برون‌رفت دارد و می‌توان این مشکل چندین ساله تهران را با اراده جمعی مردم و مسئولان برطرف کرد تصریح کرد: بیش از 80 درصد آلودگی هوای تهران به دلیل تردد خودروها است و اگر طرح زوج و فرد در شهر تهران اجرا نمی‌شد آلودگی هوا به مرحله اضطرار می‌رسید.

 وی یادآور شد: اجرای سراسری طرح زوج و فرد در تهران بیش از 40 درصد ترافیک پایتخت را کاهش داده است.

 رئیس پلیس راهور تهران گفت: خودروهایی که در طرح زوج و فرد همکاری نکردند در هر بار برخورد با پلیس 13 هزار تومان جریمه و توقیف خواهند شد.

 وی تاکید کرد: اجرای سراسری طرح زوج و فرد در سطح شهر تهران تا اطلاع ثانوی ادامه می‌یابد.

 رئیس پلیس راهور تهران گفت: 100 هزار خودرو دارای مجوز طرح ترافیک، خودروهای امدادی، سرویس مدارس و ادارات و خودروهای سازمانی از طرح زوج و فرد مستثنی هستند.

وی تصریح کرد: طی یک هفته گذشته 275 هزار خودرو در ارتباط با طرح زوج و فرد جریمه شده‌اند و 43 هزار خودرو و موتورسیکلت فاقد معاینه فنی یا دودزا به مراکز معاینه فنی هدایت شده‌اند.

 رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود تاکسی‌های خالی در سطح شهر تهران با وجود اجرای طرح زوج و فرد گفت: تاکسیرانی باید در این زمینه نظارت خود را اعمال کند و پلیس هم حاضر است در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

 وی گفت: دولت و شهرداری باید یک برنامه‌ریزی جدی برای حمل و نقل عمومی داشته باشند.

کد خبر 122378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز