همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به این که اجرای سراسری طرح زوج و فرد در تهران متوقف شده است گفت: طرح ترافیک و زوج و فرد از روز شنبه به حالت عادی باز می‌گردد.

ترافیک

 سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توجه به خروج تهران از وضعیت هشدار آلودگی هوا فعلا نیازی به اجرای سراسری طرح زوج و فرد در تهران نیست لذا اجرای محدودیت طرح ترافیک و زوج و فزد دز تهزان به حالت عادی باز می‌گردد.

 وی افزود: بر این اساس طرح ترافیک در تهران از ساعت 6:30 تا 17 و زوج و فرد از ساعت 6:30 تا 19 در محدوده‌های قبلی و مشخص شده اجرا خواهد شد که در این خصوص دوربین‌های کنترل محدوده از روز شنبه فعال شده و خودروهای متخلف را جریمه می کنند.

 رئیس پلیس راهور تهران همچنین از بررسی راهکارهای کاهش ترافیک پایتخت و بررسی نقاط قوت و ضعف طرح سراسری زوج و فرد در جلسه هفته جاری شورایعالی ترافیک خبر داد و گفت: بر این اساس طرح‌هایی همچون افزایش محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 وی همچنین با اشاره به این که اجرای سراسری طرح زوج و فرد و کاهش بار ترافیکی خصوصا در اتوبان‌های تهران در هفته‌های گذشته موجب سوء استفاده برخی رانندگان شد افزود: بر این اساس حدود 800 دستگاه خودرویی که بیش از 130 کیلومتر بر ساعت در اتوبان‌های تهران سرعت رفته‌اند شناسایی شده‌اند که احضار آنها آغاز شده است.

 سید مجتبی شفیعی، دبیر شورایعالی ترافیک شهرهای کشور نیز با اشاره به آخرین جلسه این شورا با اعلام این که در این جلسه گزارش مفصل از تمدید ساعت کاری ادارات که از ابتدای مهر ماه آغاز شده بود، ارائه شد و نتیجه جمع‌بندی‌ها و بررسی‌ها، افکارسنجی و نظرسنجی‌های مردمی و نیز جمع‌بندی اعضای شورای عالی ترافیک این بود که این طرح تاکنون موفق بوده است و در نقطه اوج صبحگاهی تاثیر قابل توجهی داشته و تاثیر اندک آن در ترافیک عصرگاهی نیز اگر چه قابل قبول نیست، اما تا حدودی موثر بوده است.

 وی اضافه کرد: با توجه به این که قرار بود نتایج اجرای این طرح پس از مدتی برای هیات دولت ارائه شود، نتایج این بررسی‌ها و پیشنهاد ادامه ساعت کاری فعلی برای دولت ارسال خواهد شد و پیشنهاد می‌شود که ساعت کاری فعلی بانک، ادارات و مدارس تا پایان سال جاری تثبیت شود.

کد خبر 123303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز