گروه اجتماعی: کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران اعلام کرد: شنبه 13 آذر مهدهای کودک‌، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی شهر تهران تعطیل است.

کلاس درس مدرسه ابتدایی

همچنین وزارت آموزش و پرورش غیبت دانش‌آموزان دارای مشکل تنفسی را بعد از تعطیلات متأثر از آلودگی هوا، بلامانع دانست.
کمیته مواقع اضطراری هوای تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی و اطلاعات اخذ شده از ایستگاه‌های اندازه‌گیری در سطح شهر تهران، در روزهای جمعه ، شنبه و یکشنبه شرایط پایدار جوی در شهر تهران همچنان استمرار خواهد داشت و به لحاظ آلاینده‌ها، وضعیت همچنان در شرایط هشدار است لذا کمیته مواقع اضطراری هوای تهران امروز شنبه 13 آذر صرفاً همه مهدهای کودک‌، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در مناطق شهر تهران را تعطیل و سایر مقاطع تحصیلی، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی دایر است.

در همین حال، مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزانی که مشکل تنفسی دارند درصورت تشدید بیماری‌ می‌توانند تا بهبودی کامل به مدرسه مراجعه نکنند و با هماهنگی مدیریت مدرسه مشکل درسی برای آنها به‌وجود نمی‌آید.

حسن ضیاءالدینی اظهار داشت: دانش‌آموزان خصوصاً آن گروهی که مشکل تنفسی دارند به‌جز در موارد خاص از منزل خارج نشوند. وی افزود: به‌علت آلودگی هوا، دانش‌آموزان در مناطق مرکزی شهر که آلودگی آن نسبت به دیگر نقاط شهر بیشتر است، تجمع نکنند و سفر درون‌شهری هم به این نقاط نداشته باشند.

ضیاءالدینی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که به دلایلی مجبور به خارج شدن از منزل هستند، حتماً از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند چرا که ماسک مانع وارد شدن هوای آلوده به دهان و رسیدن آسیب به بدن و دستگاه تنفسی آنها می‌شود. وی بیان کرد: دانش‌آموزان علاوه بر کمتر خارج شدن از منزل باید بهداشت فردی را نیز رعایت کنند و استفاده از ماسک‌های تمیز و یکبار مصرف را در برنامه روزانه خود قرار دهند چرا که این اقدام مهم سهم بسزایی در حفظ سلامتی آنها دارد.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامتی، استفاده از لبنیات و نوشیدنی‌های مقوی همیشه توصیه شده است ولی در شرایط کنونی دانش‌آموزان باید این دسته از مواد خوراکی را بیشتر از گذشته مصرف کنند.

کلاس جبرانی

وزیر آموزش و پرورش نیز با اشاره به تعطیلات مدارس گفت: با توجه به آلودگی هوای تهران و تعطیلی مدارس، برای دانش‌آموزان تهرانی کلاس جبرانی گذاشته می‌شود.حمیدرضا حاجی بابایی در پاسخ به این سؤال که تعطیلی‌های امسال بسیار زیاد شده است آیا کلاس‌های جبرانی پاسخگو است خاطرنشان کرد: این تعطیلی‌ها در کار مدرسه و معلمان نقص ایجاد خواهد کرد اما با تشکیل کلاس‌های جبرانی تا پایان سال تحصیلی آن را رفع می‌کنیم.

کد خبر 122153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز