همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش گفت : به ازای روزهای تعطیل شده دانش آموزان به علت آلودگی هوا کلاس هایی را در طول سال تحصیلی به کلاس های درس آنها اضافه می کنیم .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره جوان خوارزمی در مصاحبه با خبرنگاران افزود:تکلیف روزهای تعطیل شده دانش آموزان را پس از مشخص شدن تکلیف تعطیلی ها مشخص وکلاس های مورد نیاز دانش آموزان را در شهر تهران و برخی شهرستان ها که تعطیلات رخ داد محاسبه می کنیم .

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره استفاده از کتاب های کمک آموزشی نیزگفت :‌ مسئله مهم برای ما متن کتاب است و کتاب باید دانش آموز را به خلاقیت ، نوآوری و تلاش بیشتر وادار کند.

حاجی بابایی افزود : اگر کتاب کمک آموزشی دانش آموز را به خلاقیت و نو آوری سوق دهد خوب است اما اگر می خواهد کتاب را خلاصه و دانش آموز را نسبت به تفکر و اندیشه سست کند مورد قبول ما نیست و با سند ملی آموزش و پرورش نیز سازگاری ندارد .

وزیر آموزش و پرورش گفت : مدیران مدارس و معلمان برای اینکه تکلیف کنند بر دانش آموز که چه کتاب کمک آموزشی تهیه کنند هیچ وظیفه ای ندارند و این موضوع را به سراسر کشور بخشنامه کرده ایم .

حاجی بابایی با بیان اینکه اولیاء دانش آموزان بدانند سوالات از متن کتاب های درسی طرح می شوند نه کتاب های کمک آموزشی و سال گذشته هم همینطور بود ، افزود : سال گذشته برخی مناطق تهران و کشور که روال آنها خواندن کتاب های کمک آموزشی و طرح سوال از کتاب بود با مشکل مواجه شدند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از اجرایی شدن قسمت های عمده طرح یکسان سازی در آموزش و پرورش خبرداد و گفت :‌ قسمت هایی از قانون مدیریت خدمات کشوری دراین زمینه باقی مانده است .

کد خبر 122468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز