گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: وزیر آموزش و پرورش در واکنش به احتمال ادغام وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، پیشنهاد کرد وزارتخانه آموزش و پرورش با وزارت نفت ادغام شود.

hajibabaee

حمید‌رضا حاجی‌بابایی پس از منصرف شدن از سخنرانی در جمع برگزیدگان دوازدهمین جشنواره جوان خوارزمی، در جمع خبرنگاران گفت: آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای است که نیمی از دولت را شامل می‌شود و خود نیازمند چند وزیر است و اگر قرار است ادغام شود باید با وزارت نفت ادغام شود تا وضعیت آن بهبود یابد.

70 درصد مشکلات، مدیریتی است

البته وزیر آموزش و پرورش توضیح نداد که منظورش از بهبود وضعیت، چیست. از طرفی حاجی‌بابایی خرداد‌ماه گذشته اعلام کرد که بیش از 70 درصد مشکلات آموزش و پرورش از گذشته تاکنون مشکل مدیریتی بوده است.وی همچنین پیش از این بارها اعلام کرده بود که آموزش و پرورش مشکلات مالی ندارد.

همه مشکلات حل شد

حاجی‌بابایی درباره واگذاری آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم نیز اظهار کرد: خوشبختانه با این مصوبه مجلس همه مشکلات آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای حل شد و از این پس استادان عضو هیات علمی می‌شوند و دانشجویان نیز مانند سایر دانشجویان وزارت علوم از تسهیلات مربوطه بهره‌مند خواهند شد و رضایت همه جلب می‌شود.

وی در ادامه توضیح جالبی داد: اگر من به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش مدرک دیپلم را امضا کنم، ارزش بسیاری دارد و اگر دانشجویان مرکز فنی و حرفه‌ای در مدارکشان مهر و امضای وزارت علوم بخورد، بیشتر خوشحال می‌شوند و برای آنها بهتر است.
تسهیلات نظام وظیفه به برگزیدگان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نیز در این جشنواره گفت: از مسابقات علمی و فناورانه دانش‌آموزی و دانشجویی حمایت می‌کنیم، همچنین 193 نفر از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی از تسهیلات نظام وظیفه برخوردار می‌شوند.

وزیر علوم نیامد

در دعوتنامه ارسالی دوازدهمین جشنواره جوان خوارزمی برای خبرنگاران قید شده بود که افزون بر معاون علمی رئیس‌جمهور، وزرای آموزش و پرورش و علوم نیز سخنرانی خواهند کرد اما وزیر علوم که میزبان بود نیامد، حاجی‌بابایی هم پس از اهدای جوایز و اعلام مجری برنامه برای سخنرانی راضی به این کار نشد.

کد خبر 122475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز