همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجویان فنی و حرفه‌ای از بهمن، زیر نظر وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری ادامه تحصیل می‌دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حاجی بابایی در مراسم نواخته شدن زنگ امر به معروف و نهی از منکر درباره ادامه تحصیل دانشجویان فنی و حرفه ای گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، هیچ شخصی در هنرستان های فنی و حرفه ای بلاتکلیف نباید باشد و شمار این هنرستان ها باید افزایش یابد.

وی افزود: وزارت علوم موظف شده است فنی حرفه ای ها را در دو بخش کاردانی و کارشناسی بپذیرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: وزارت علوم باید برای سال1390 با همکاری وزارت آموزش و پرورش بر اساس برنامه پنجم توسعه که تا دو سه هفته دیگر به قانون تبدیل می شود، برای این دانشجویان آزمون تخصصی کاردانی و کارشناسی برگزار کند.

وزیر آموزش و پرورش درباره داشتن استاندارد برای کتاب های کمک آموزشی گفت: با همکاری شورای عالی آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی این کتاب ها استاندارد می شود؛ کتاب های کمک آموزشی باید به گونه ای چاپ و توزیع شود که دانش آموزان را به بیشتر فکر کردن هدایت کند.

حاجی بابایی با اشاره به این که وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی برنامه های امر به معروف و نهی از منکر را در مسیر تعلیم و تربیت در دستور کار دارد گفت: با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان و فرهنگیان برگزار می شود.

 

کد خبر 122566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز