همشهری آنلاین: مقرری تحصیلی دانشجویان بورسیه خارج از کشور به گفته مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم از مهرماه 90 از 15 تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کند که جدول این افزایش به تفکیک کشورهای اروپایی و غیر اروپایی منتشر می‌شود.

scholarship

به گزارش مهر، مقرری تحصیلی دانشجویان بورسیه خارج از کشور به گفته مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مهر ماه 90 از 15 تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.

افزایش مقرری تحصیلی دانشجویان بورسیه خارج از کشور که توسط وزرای علوم، ‌تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد شده بود در هیئت وزیران به تصویب رسیده است.

حسن مسلمی نائینی مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم گفت: همان مبالغ پیشنهادی افزایش مقرری دانشجویان بورسیه شاغل به تحصیل در خارج از کشور که به دولت ارائه شده بود به تصویب هیئت وزیران رسیده است. 

وی درباره زمان اجرایی شدن مصوبه هیئت وزیران برای افزایش مقرری تحصیلی دانشجویان بورسیه خارج از کشور گفت: این مصوبه برای کلیه دانشجویان بورس کوتاه مدت یا بلند مدت از مهر ماه 90 اجرا می شود و شامل دانشجویانی که قبل از این مصوبه، بورس بلند مدت شده اند نیز می شود.

جدول مبالغ پیشنهادی وزاری علوم و بهداشت درباره افزایش مقرری دانشجویان بورسیه شاغل به تحصیل در خارج از کشور در سال 1389 در پی می آید. این جدول پس از تصویب در هیئت وزیران توسط مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفت..  

جدول مبالغ پیشنهادی افزایش مقرری دانشجویان بورسیه شاغل به تحصیل در خارج از کشور در سال1389 به شرح زیر است.

جدول مقرری دانشجویان ایرانی

بیشترین افزایش در میزان مقرری دانشجویان بورسیه شاغل به تحصیل در خارج از کشور مربوط به دانشجویانی است که مسکو را برای تحصیل انتخاب کرده اند. پس از "مسکو" مشاهده می شود که دانشجویان بورسیه شاغل به تحصیل در دو شهر دهلی و بمبئی از بیشترین افزایش در میزان مقرری برخوردار شده اند.

کمترین افزایش ها هم مربوط به دانشجویان بورسیه در ژاپن است که بدون هیچ گونه افزایشی در میزان مقرری شان کماکان 200 هزار ین ژاپن به عنوان مقرری دریافت می‌کنند.

کد خبر 123323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز