یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به میزان تشکل های سیاسی موجود در دانشگاه های کشور گفت: 4 تشکل بزرگ در حوزه دانشجویی داریم که به صورت اتحادیه در 20 دانشگاه دفتر دارند و به نظر می رسد حدود 8 هزار دانشجو در فعالیت های سیاسی تشکلی فعال هستند.

وزارت علوم

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر غلامرضا خواجه سروی در نشست خبری برنامه های وزارت علوم در آستانه 16 آذر روز دانشجو در پاسخ به مهر درباره میزان فعالیت سیاسی دانشجویان و تعداد تشکلهای قانونی دانشجویی افزود: تشکل های سیاسی که در دانشگاهها فعالیت می کنند تشکلهای اسلامی دانشگاهی هستند که به دو گروه هیئت علمی و دانشجویان تقسیم می شوند. در حال حاضر 26 تشکل سیاسی هیئت علمی وجود دارند که برخی از آنها در دانشگاهها و برخی دیگر نیز در بیرون دانشگاهها حضور دارند.

وی افزود: سه تشکل بزرگ هیئت علمی در داخل دانشگاهها فعالیت می کنند که جامعه اسلامی دانشگاهیان، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و انجمن اسلامی مدرسین به شمار می آیند.معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره انجمن اسلامی مدرسین گفت: این تشکل مجوز خود را از وزارت کشور دریافت کرده است و در واقع مانند یک حزب سیاسی است اما در برخی از دانشگاهها نیز درخواست مجوز داده است.

وی با اشاره به تشکلهای اسلامی دانشجویی که در دانشگاهها فعالیت می کنند، گفت: 4 تشکل بزرگ در حوزه دانشجویی فعالیت می کنند که اتحادیه هستند و در 20 دانشگاه دفتر دارند اتحادیه شدن مستلزم فعالیت در 20 دانشگاه است این 4 تشکل بزرگ شامل جنبش عدالت خواهی دانشجویان، انجمن اسلامی مستقل، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی تحکیم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: علاوه بر این تشکلها، در 10 دانشگاه نیز انجمن اسلامی دانشجویان داریم که نه مستقل هستند و نه جزء تحکیم هستند و از لحاظ گرایش سیاسی نیز با دولت کنونی تفاوت دارند اما قانونی هستند.

خواجه سروی درخصوص میزان فعالیت سیاسی دانشجویان کشور و اعضای تشکلهای دانشجویی گفت: با توجه به اینکه اعضای تشکلها، دانشجو هستند و هر سال آمار این افراد متفاوت خواهد بود، به نظر می رسد حدود 7 تا 8 هزار دانشجو در دانشگاههای دولتی فعال هستند که البته نسبت به 3 میلیون و 850 هزار دانشجو این تعداد کم اما با توجه به نوع فعالیتی که دارند، بسیار تاثیر گذار است.

کد خبر 122356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز