همشهری آنلاین : مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت‌علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سیاست دولت مبنی بر انتقال برخی موسسات و سازمان‌ها به شهرستان‌، گفت: موسسات آموزش عالی آزاد تهران می‌توانند به همه شهرها به جز سه شهر اصفهان، شیراز و مشهد تقاضای انتقال دهند.

وزارت علوم

دری در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: ظرفیت شهرهای شیراز، مشهد و اصفهان از نظر تعداد مراکز آموزش عالی آزاد به حد اشباع رسیده است.

وی با بیان اینکه دو تن از پنج عضو هیات موسس مراکز آموزش‌های عالی آزاد باید عضو هیات علمی باشند، اظهارکرد: در صورت انتقال این مراکز به شهرستان‌ها، اعضای هیات علمی آنها نیز باید حتما منتقل شوند و درغیراین صورت باید استعفا داده و افراد جایگزین از طرف هیات موسس به وزارت‌علوم معرفی شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه براساس آیین‌نامه موجود، مراکز آموزش های عالی آزاد واقع در تهران برای فعالیت در سه رشته یا زمینه تخصصی و مراکز مستقر در شهرستان‌ها برای فعالیت در دو رشته، مجوز دارند، افزود: در مصوبه اخیر، پیش بینی شده که مراکز متقاضی انتقال از تهران به شهرستان، بتوانند در شهرستان انتقال یافته نیز همان سه رشته قبلی را داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزشهای آزاد وزارت‌علوم با اعلام اینکه طرح آمایش سرزمین موسسات آموزش عالی آزاد تنظیم و آماده شده است و در صورت تایید توسط حوزه معاونت آموزشی و وزیر علوم، اجرایی می‌شود اظهارکرد: براساس این طرح، ارائه مجوز به موسسات آموزش عالی آزاد با لحاظ تعداد جمعیت مراکز استان و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

نادری با بیان اینکه حدود سه سال است که به موسسات آموزش عالی آزاد مجوز ارائه نمی‌شود، اظهارکرد: هم اکنون 85 موسسه آموزش عالی آزاد در تهران و 50 موسسه در مراکز استان‌های اصفهان، شیراز و مشهد و همچنین شهرهایی چون تبریز، بوشهر و غیره فعالیت می‌کنند.

به گفته نادری، در حال حاضر 110 موسسه آموزش عالی آزاد دارای مجوز اصولی، 27 موسسه پیگیر دریافت مجوز قطعی و 110 موسسه در حال انجام گزینش و منتظر دریافت مجوز اصولی هستند، همچنین حدود 300 تا 400 موسسه درخواست جدید ارائه کرده‌اند.

مدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت‌ علوم در پایان خاطرنشان کرد: اگر طرح آمایش موسسات آموزش عالی اجرایی شود می‌توانیم با وارد کردن بخش خصوصی به بحث آموزشی به تعدادی از این موسسات مجوز ارائه کنیم.

کد خبر 122255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز