یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین : مدیرکل دانش‌آموختگان وزارت علوم از فعالیت غیرمجاز سه موسسه آموزشی خارجی در کشور خبر داد و مدارک آنها را نامعتبر اعلام کرد.

وزارت علوم

 به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد حسین مجلس‌آرا در نشست خبری مدیران کل حوزه دانشجویی وزارت علوم گفت: موسسات American World University، موسسه غیرانتفاعی روسی Inter Lingua و دانشگاه مدیریت و توسعه آموزشی ارمنستان نامعتبرند.

وی افزود: اداره کل دانش‌آموختگان وزارت علوم مسئول احراز و اعتبار مدارک همه دانشگاه‌های خارج از کشور است، بنابراین متقاضیان می‌توانند اطلاعات لازم را درباره دانشگاه‌های خارج از کشور در پایگاه اینترنتی این اداره کسب کنند.

مجلس آرا با اشاره به خالی ماندن 250 هزار کرسی دانشجویی در دانشگاه‌های کشور، خطاب به افرادی که می‌خواهند برای تحصیل عازم خارج از کشور شوند، گفت: توصیه اکید ما این است که این متقاضیان از همین امکانات استفاده کنند، چون در برخی از کشورهای خارجی، سطح آموزشی بسیار پایین‌تر از دانشگاه‌های داخل کشور است.

مدیر کل دانش‌آموختگان وزارت علوم همچنین مدارکی را که در خارج از کشور بر اساس سوابق حرفه‌ای صادر می‌شود، غیر قابل ارزشگذاری در وزارت علوم و اداره کل دانش آموختگان اعلام کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهار نظر برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر غیرمعتبر بودن مدارک دانشگاه‌های باکو گفت: فهرست دانشگاه‌های معتبر از نظر وزارت علوم در این کشور در پایگاه اینترنتی اداره کل دانش‌آموختگان وزارت علوم قرار دارد.

مجلس ‌آرا ادامه داد: مدارک این دانشگاه‌ها مشکلی نخواهد داشت، ‌اما دانشگاه‌هایی که اداره کل دانش‌آموختگان وزارت علوم اعتبار مدارک آنها را تایید نکند، غیرمعتبر خواهد بود.

مدیر کل دانش‌آموختگان وزارت علوم همچنین درباره تحصیل فرزندان برخی مسئولان که در خارج از کشور مأمورند، گفت: با این افراد هم مانند دیگر افراد که در اقصی‌ نقاط جهان مشغول تحصیلند، رفتار می‌شود.

وی گفت: هر کدام از این دانشجویان که زمان مأموریت پدرانشان به پایان برسد، می‌توانند مانند سایر افراد به یکی از دانشگاه‌های داخل کشور منتقل شوند و مدارک دانشگاه‌های خارج از کشور آنها نیز مانند دیگران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 118585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز