همشهری آنلاین: کمیته بازنگری دروس دانشگاهی امروز و پس از دو روز جلسات مستمر با استادان تصمیم گرفت، برخی از واحدهای درسی دانشجویان زبان و ادبیات فارسی را تغییر دهد.

دانشگاه

دبیر کمیته بازنگری دروس دانشگاهی ویژه دانشگاه‌ها در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: دروس رشته زبان و ادبیات فارسی مقطع کارشناسی، سالیان سال تغییر نداشته است؛ بنابر این لزوم تغییر در این رشته ضروری بود.

محبوبه مباشری افزود: تصمیم گرفته شد برای این تغییر، نظر استادان این رشته در دانشگاه‌های سراسر کشور را جویا شویم.

وی گفت: پس از کسب نظرات به صورت کتبی و شفاهی، دیروز و امروز همایشی با حضور استادان و کمیته بازنگری برگزار شد.

مباشری افزود: در این همایش دروس مختلف این رشته بررسی و برخی از دروس تکراری، حذف شد.

وی گفت: در مقابل، دروسی همچون ادبیات مقاومت و پایداری، ادبیات دفاع مقدس، نقد ادبی و جریان سازی شعر معاصر به واحدهای درسی دانشجویان زبان و ادبیات فارسی اضافه شد.

دبیر کمیته بازنگری دروس دانشگاهی ویژه دانشگاه‌ها گفت: این تغییرات از ابتدای سال تحصیلی آینده و برای دانشجویان جدید اعمال خواهد شد.

مباشری با بیان اینکه برخی از دروس اختیاری این دانشجویان نیز تغییر خواهد کرد، افزود: منابع درسی همواره باید به روز و اطلاعات جدید جایگزین اطلاعات تکراری و قبلی شود.

وی گفت: شرکت کنندگان در این همایش، همچنین بر ایجاد سازمان نظام ادبی برای نظارت بر کتب زبان و ادبیات فارسی به منظور جلوگیری از خطاهای ادبی تأکید کردند.

مباشری افزود: قرائت صحیح زبان و ادبیات فارسی و همچنین بازنگری در کتب درسی دانشجویان زبان و ادبیات فارسی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز از دیگر موضوعاتی بود که شرکت کنندگان در این گردهمایی خواستار آن شدند.

کد خبر 120525
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز