همشهری آنلاین : وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نگاه به دانشگاه‌ها متفاوت است و این موضوع را نباید با تبعیض اشتباه گرفت.

کامران دانشجو

 به گزارش ایسنا، دکتر کامران دانشجو روز سه‌شنبه در سفر استانی هیات دولت به استان مرکزی در جمع روسای دانشگاه‌های استان از حاکم شدن تغییر گفتمان دانشگاه‌ها به گفتمان انقلاب طی چند سال گذشته خبر داد.

وی در پاسخ به اظهارات رییس دانشگاه تفرش مبنی بر کمبود ردیف استخدامی هیات علمی در دانشگاه، گفت: هر میزان که عضو هیات علمی نیاز دارید در خواست خود را ارایه دهید تا از طریق روش جدید استخدام عضو هیات علمی در وزارت علوم جذب شوند بر این اساس که ما سه برابر درخواست به شما معرفی می‌کنیم و دانشگاه می‌تواند از میان آن افرادی را استخدام کند، به عبارتی دیگر نگران ردیف استخدام نباشید.

وی همچنین با اشاره به اظهارات رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی درجه 2 نیست و بی‌انصافی است که آن را به عنوان دانشگاه درجه 2 تلقی کرد.

وزیر علوم ادامه داد: ماموریت این دانشگاه متفاوت است و باید در مسیر ماموریت خود حرکت کند و ابعاد مهارتی این دانشگاه باید تقویت شود.

دانشجو همچنین با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه آموزش عالی در استان مرکزی گفت: در زمینه دانشگاه آزاد نیز هر کمکی از دستمان برآید انجام می‌دهیم چرا که دانشگاه آزاد در مجموعه آموزش عالی است و خدمات خود را در این عرصه ارائه می‌کند.

وزیر علوم در خاتمه با اشاره به سه هزار و 800 رشته محل تصویب شده از سوی وزارت علوم طی سال گذشته گفت: حدود دو هزار و 700 رشته محل مربوط به دانشگاه آزاد و غیردولتی‌ها بوده است.

کد خبر 122657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز