سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ با حمایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی توفیقات چشمگیری در توسعه آموزش عالی در کشور داشته است که نمی‌توان به‌سادگی از آن گذشت. یکی از مهم‌ترین افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی، نقش اساسی آن در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی کشور و جهان است.

البته برخی کارشناسان از مسائلی همچون بالا بودن میزان شهریه و پایین بودن کیفیت سطح آموزش به‌عنوان نقاط ضعف دانشگاه آزاد اسلامی نام می‌برند.

عبدالله جاسبی رئیس وقت دانشگاه آزاد اسلامی‌ در پیام خود به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی آورده بود: امروز از تاسیس شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی ۲۴ بهار می گذرد، دانشگاهی که با ساده‌ترین امکانات کار خود را جهت ترسیم آینده ای درخشان برای علاقه‌مندان به تحصیلات عالیه در میهن اسلامی مان آغاز کرد و با استقبال کم نظیر مردم در بیش از دو دهه از فعالیت‌های ارزشمند خود، مواجه شد.

بهره مندی از جایگاه شایسته در عرصه جنبش نرم افزاری و تولید علم، توسعه رشته‌های کاربردی نظیر نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، IT و پیشقدم شدن در زمینه دستیابی به تکنولوژی جوش هسته‌ای و تولید آب شیرین از فعالیتهای نوین دانشگاه آزاد اسلامی است.

موفقیت‌های درخشان دانشجویان، استادان، مبتکران و مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه جهانی نگاه محافل بین‌المللی آکادمیک را به ایران معطوف ساخته است.

موفقیت‌های مداوم دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های ورزشی که کوله باری از افتخارات را برای کشور به ارمغان آورده است و نقش برجسته دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری مسابقات قرآن و عترت، تشکیل ستاد اقامه نماز، مناسبات دینی و مذهبی و رشد چشمگیر مقالات ISI استادان و دانشجویان در نشریات معتبر بین‌المللی و حضور آنها در مجامع آکادمیک و درخشش در مسابقات بین‌المللی روبوکاپ و بتن، افتخارات درخشانی برای میهن اسلامی مان رقم زده است.

هم اکنون حرکت در جهت توسعه پژوهش و تحقیقات، ایجاد کرسی‌های نظریه پردازی، ارتقای کیفیت آموزشی، تعمیق ارزشها و کسب رضایت مردم، افقهای جدیدی است که آغاز گردیده و در پرتوی الطاف بیکران الهی، عزم راسخ مسئولین و تلاش افراد مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی انشاءا... دست یافتنی است.

دانشگاه آزاد اسلامی که طی ۲۹ سال و از بدو تاسیس توسط عبدالله جاسبی هدایت می‌شد از سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ دوران دیگری را با ریاست فرهاد دانشجو آغاز کرد.
ریاست دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۹۲ به دکتر حمید میرزاده واگذار شد.

کد خبر 22690
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز